جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ساعت ۴:۴۹
یک استاد بیوشیمی بالینی؛

ابتلا به دیابت با انجام یک آزمایش قطعی نمی شود

استاد بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تربیت مدرس، گفت: انجام آزمایش اندازه گیری غلظت گلوکز خون، به تنهایی برای اثبات ابتلا به دیابت کافی نیست.
ابتلا به دیابت با انجام یک آزمایش قطعی نمی شود,

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد تقی خانی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنگره کشوری و دهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، اظهارداشت: رسالت چنین کنگره هایی، ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کشور است.

وی با اشاره به موضوع دیابت در کنگره پیش رو، افزود: در این کنگره، محورهایی در ارتباط با تشخیص و درمان دیابت مورد بحث و بررسی همکاران قرار می گیرد.

مسئول محور دیابت در کنگره پانزدهمین کنگره کشوری و دهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، ادامه داد: هدف ما از ارائه چنین بحث هایی، استاندارد سازی روش های تشخیصی و درمانی دیابت در آزمایشگاه های پزشکی کشور است.

تقی خانی با اشاره به وجود روش های متعدد تشخیص آزمایشگاهی دیابت، افزود: ما می خواهیم به این مهم برسیم که چه روشی بهتر می تواند وضعیت بیمار را برای کارهای درمانی تشخیص دهد.

استاد بیوشیمی بالینی با اشاره به شیوع بالای دیابت در دنیا و ایران، اظهارداشت: در حال حاضر همه آزمایشگاه های تشخیص طبی کشور، آزمایش اندازه گیری قندخون را انجام می دهند و از این حیث مشکلی نداریم. اما، برای ارزیابی دقیق از ابتلای فرد به دیابت، لازم است که آزمایش های تکمیلی انجام شود.

تقی خانی تاکید کرد: انجام یک نوبت آزمایش قند خون نمی تواند نشانه ابتلای فرد به دیابت باشد، افزود: بایستی آزمایش های مکرر صورت بگیرد و در عین حال، آزمایش های قبلی نیز مانیتور شود تا بتوان روش درمانی مناسبی برای فرد انتخاب کرد.

وی با عنوان این مطلب که حالات و روحیه فرد در هنگام انجام آزمایش می تواند بر روی نتیجه آزمایش تاثیر گذار باشد، گفت: استرس، عصبانیت، ناشتا نبودن و...، از جمله مواردی است که در نتیجه آزمایش اثر گذار است.

تقی خانی در عین حال، استاندارد بودن دستگاه های آزمایش را مورد تاکید قرار داد و افزود: به روز بودن تجهیزات آزمایشگاه ها نیز، از اهمیت خاصی در تشخیص برخوردار است.

پانزدهمین کنگره کشوری و دهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات ازمایشگاهی و تشخیص پزشکی از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۹۶ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود .

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک