چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ساعت ۲:۱
آیت الله ایمانی:

ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی نقشه استکبار جهانی است

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی نقشه استکبار جهانی است.
ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی نقشه استکبار جهانی است,

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، آیت الله اسدالله ایمانی  در  دیدار حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: امروز ایجاد وحدت بین حوزه های شیعه و سنی ضروری است و همه ما وظیفه داریم منهای زبان و نژاد و مذهب، اسلام و آن چیزی که دشمن از آن ضربه خورده است را حفظ کنیم و هرجا نشانی از اختلاف دیدیم قطعا بدانیم آب به آسیاب دشمن ریختن و اجرای نقشه آنهاست.

وی افزود: با ایجاد وحدت نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام این بازی ها را با اسلام داشته باشند و با نام اسلام به اسلام آسیب برسانند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: دشمن دنبال ترویج اختلافات مذهبی هستند و سعی دارند آن را پر رنگ تر کنند. دشمنان با برنامه ریزی به دنبال برهم زدن اتحاد میان شیعه و سنی هستند و ما باید در این زمینه بصیرت داشته باشی.

آیت الله ایمانی عنوان کرد: دشمن می خواهد اسلام در قالب ارتجاع، وحشت و لیبرالیسم باشد و از اسلام آمریکایی استقبال و حمایت می‌کند. باید از موازی کاری در این حوزه ها پرهیز و از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده کرد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام حاتمیان مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مذهب بزرگترین مانع برای بدخواهان بوده و هرگز اجازه تسلط دشمنان را نداده است و به همین علت دشمنان در تلاش برای نابودی مذاهب هستند.

وی ادامه داد: در عصر حاضر با جریانات فکری مختلفی در مواجهه با نظام اسلامی مواجه هستیم و عصر کنونی به دلیل پیشرفت اطلاعات در هر گوشه دنیا هر اتفاقی که رخ دهد همه مطلع می‌شوند و در خصوص مباحث اجتماعی، علمی، باورها و اعتقادات نیز همین طور است، اخبار از طریق فضای مجازی، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی منتشرمی‌شود.

وی افزود: امروز نمی‌توان دریچه‌های ورودی کشور را به روی فضاهای ورودی بست اما می‌توان با تقویت باورهای دینی و توانمندی فکری در مقابل آنها ایستادگی کرد

حاتمیان مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی  بیان کرد: باید از ارائه مطالب غیر مستند و متکی بر باورهای عوام گرایی پرهیز کرد. باید با ایجاد فرهنگ استناد به قرآن و احادیث معتبر، برخورد هوشمندانه ای با خرافات و موهومات رایج در حوزه باورها داشت. از جمله آموزه‌های دینی ما احترام به مقدسات و اعتقادات مردم است، هر کس پیرو هر مذهبی که باشد، طبق آموزه‌های دینی موظف است به اعتقادات دیگران احترام بگذارد، زیرا تمسخر و توهین به اعتقادات دیگران گناه بزرگی است.

انعقاد ۲۰ تفاهم نامه با ادارات فرهنگی فارس

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز با ارائه گزارشی از سفر سه روزه به مناطق تلفیقی جنوب استان گفت: ۲۰ تفاهم نامه اجرای برنامه های فرهنگی، بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی از جمله گفتمان های روش سبک زندگی، ۲۵ گفتمان عشایری، آموزش مدیران حوزه علمیه، آموزش هیئات مذهبی، نشست دو روزه ۱۵۵ روحانی مستقر در سطح استان فارس اسفندماه اجرا می‌شود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک