سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ساعت ۱:۵۵
گزارش؛

تبلیغات حلقه گمشده توسعه گردشگری درخراسان شمالی

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با وجود جاذبه های کم نظیر درحال حاضر از فقر زیرساختی در جذب گردشگر رنج می برد که لازم است توجه ویژه ای در استفاده بهینه از این ظرفیت که کمک کننده به رونق اقتصادی استان است صورت گیرد . 
تبلیغات حلقه گمشده توسعه گردشگری درخراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک، همانطور که رهبر معظم انقلاب در سفر مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سرمایه گذاری در استفاده بهینه از حوزه گردشگری استان را اولویت دوم توسعه این استان اعلام کردند. در همین راستا  تنی چند از فعالان حوزه گردشگری در نشست کمیسیون گردشگری استان گرد هم آمدند تا به بررسی مشکلات موجود در این حوزه با توجه به نزدیک شدن به ایام  نوروزی و  ارائه راهکار بپردازند.
 

تبلیغات گردشگری در استان بسیار ضعیف است
نماینده جامعه واحدهای پذیرایی خراسان شمالی یکی از اقدامات مفید در حوزه گردشگری استان را ظرفیت سنجی برای واحدهای اقامتی اعلام کرد وافزود: این بدان معنا است که چه تعداد هتل 5-4-3 ستاره در استان نیاز داریم.
مسیب امیرخانلو طرح های در حال اجرا دراستان را شامل هتل 5 ستاره هماگ، هتل 4 ستاره طلای سفید، مجتمع خدمات رفاهی کنارگذر و... اعلام کرد و از راه اندازی و اخذ مجوز مجتمع خدما ت رفاهی محور جوزک به آشخانه و بالعکس خبرداد.
وی از راه اندازی اردوگاه رفاهی و مکان های ارزان قیمت در بجنورد، مرکز استان خبرداد وگفت: این اردوگاه با هزینه شبی 10 تا 15 هزار تومان  برای افرادی که قصد دارند هزینه کمتری پرداخت کنند درنظر گرفته شده است.
امیرخانلو با اذعان براینکه متاسفانه هیچ بودجه ای از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بابت تبلیغات گردشگری در نظر گرفته نمی شود، اظهار داشت: به همین منظور تبلیغات در حوزه  گردشگری برای مکان های که پتانسیل لازم را دارند برای مسافرانی که حداقل یک بار به این شهر می آیند بسیار تاثیرگذار است.
وی دراین خصوص به دو تفرجگاه مهم استان از جمله بش قارداش و باباامان اشاره کرد وافزود: این دو تفرجگاه با توجه به شناخت خوب مردم استان، بازهم نیاز به تبلیغات وسیع برای دیگر استان ها،مسافران گذری و توریست ها دارد.
وی با بیان این که تبلیغات هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است بر اهمیت تبلیغات گردشگری در استان تاکید کرد واظهار داشت: متاسفانه تبلیغات گردشگری در استان بسیار ضعیف عمل کرده است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز یکی از مشکلات استان در زمینه گردشگری را حمل و نقل اعلام کرد واظهارداشت: حمل و نقل  استان در حوزه گردشگری بسیار ضعیف عمل کرده است.
سعید پور آبادی افزود: حمل ونقل استان هیچ گونه عملکردی درحوزه گردشگری ندارد درحالی که حمل و نقل، زیرساخت گردشگری است.
وی در رابطه با مشکلات جذب سرمایه گذار نیزاظهارکرد: سرمایه گذار از برگشت سرمایه خود می ترسد چراکه حمایت لازم از سرمایه گذار نمی شود .
 

90 درصد برنامه های گردشگری بر پایه تبلیغات است
مدیر فرودگاه بجنورد  با اعلام این که 90 درصد برنامه های  گردشگری بر پایه تبلیغات است، گفت: بایستی در حوزه گردشگری به دنبال ایجاد بسترهای لازم ازجمله جاذبه ها و طبیعت گردی ، بازارهای اقتصادی در قالب صنایع دستی در استان باشیم.
سید مهدی رزاز با بیان این که توریست هر کجا برود عمران و آبادی به همراه دارد و اشتغال در آن شهر رونق پیدا می کند، اظهارداشت: دراین راستا باید بسترهای تشویقی و راهکارهای  پول خرج کردن توریست را در شهر فراهم کنیم. 
وی افزود: باید با ایجاد و راه اندازی مکان ها و اردوگاه های رفاهی مناسب و فراهم سازی بسترهای خرید در جذب و ماندگاری توریست در استان بیشتر تلاش کنیم.
وی با تاکید براین که باید دراین حوزه دیدگاه ها به سمت سرمایه گذار ی برود، اظهارکرد: معمولا شهرهای شمالی کشور از جمله  استان خراسان شمالی  به دلیل برخورداری از آب و هوای سرد به ویژه ایام نوروز و بهار پذیرای مسافران کمتری است.
وی افزود: بنابراین بایستی برنامه ریزی داشته باشیم پتانسیل های بالقوه استان را شناسایی ومعرفی کنیم و مسافران را در قالب گروه های توریستی  جذب کنیم درحالی که تا به امروز در استان چنین برنامه ای نداشته ایم.

به دنبال سرمایه گذار برای چارتری کردن پروازهای فرودگاه بجنوردهستیم
مدیر فرودگاه بجنورد دررابطه با وضعیت فرودگاه بجنورد نیز گفت: همچنان به دنبال سرمایه گذار برای چارتری کردن پروازی های فرودگاه بجنورد هستیم تا بتوانیم حداقل پروازهای تهران – بجنورد را افزایش دهیم.
رزاز افزود: واقعیت این است هم اکنون هواپیمای ها و ایرلان  ها متعلق به بخش خصوصی بوده و به دنبال این هستند که صندلی های و پروازها آنها تضمین شود.
وی اظهارکرد: تاکنون نتوانسته ایم آژانس های هواپیمایی  استان را تشویق کنیم تا بیزینس و درآمدی در بحث فرودگاه داشته باشند.
وی با تاکید براین که باید از بسترهای موجود فرودگاه در ایام بهار و نوروز استفاده کنیم، گفت: فرودگاه بجنورد همه چیز آن تکمیل است و با هیچ کمبودی مواجه نیستیم.
وی با بیان این که  فرودگاه بجنورد باید مدیریت زمان داشته باشد، گفت: این بدان معنا است که اگر اکثر صبح ها به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی پروازها کنسل می شود، پروازها را به سمت بعدازظهر سوق دهیم.
وی با بیان این که سرمایه گذار باید از پتانسیل  و از اهرم های تشویقی برخوردار باشد،گفت: برای رونق پروازهای فرودگاه بجنورد بایستی تمام دستگاه های استان ورود پیدا کنند.

استفاده از ظرفیت مردم در حوزه تبلیغات گردشگری استان
سهیلا پوررمضان، کارآفرین و صادرکننده صنایع دستی استان در رابطه با رونق حوزه گردشگری استان نیز پیشنهادداد: بهتر است مراکز تبلیغاتی و آژانس های مسافربری در استان های دیگر برای تبلیغ پتانسیل های گردشگردی استان خراسان شمالی راه اندازی شود.
وی اهرم استفاده مردمی به صورت خودجوش در تبلیغ حوزه گردشگری استان را تاثیرگذار دانست و اظهارداشت: باید دراین زمینه فقط به فکر حمایت از دولت و فلان ارگان دولتی نباشیم بایستی از ظرفیت مردم نیز بهره ببریم. 
انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک