پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۸۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ساعت ۴:۵۸
یوسفی :

شهرستان شیروان امسال در تولید جو وگندم رتبه اول ودوم استان را کسب کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: امسال ۵۰ هزار تن گندم و ۱۸ هزار تن جو از کشاورزان شهرستان خریداری شده است که در گندم رتبه دوم و در جو رتبه اول استان را شیروان کسب کرد.
شهرستان شیروان امسال در تولید جو  وگندم رتبه اول  ودوم استان را کسب کرد,

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیروان ،عبدالله یوسفی در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان شیروان اظهار داشت :  در سه سال گذشته تولید گندم از رشد خوبی برخوردار بوده به گونه ای که از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید تا امسال میزان تولید گندم در استان خراسان شمالی 4برابر شده است.

وی ابراز کرد : با اینکه سطح زیر کشت گندم آبی در سال زراعی گذشته کمتر از سه هزار هکتار بوده ولی بازدهی خوبی داشت .

یوسفی در ادامه با بیان اینکه امسال جهاد کشاورزی در تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی رتبه برتر را کسب نمود.

یوسفی افزود : با وجود کمبود منابع آبی و کاهش بارش ، تولیدات کشاورزی به همت کشاورزان استان چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به تلاش جهادکشاورزی برای افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب در کشاورزی گفت :با توسعه آبیاری قطره ای و نوین  در استان در سالهای اخیر اقدامی است که با کاهش مصرف آب بتوان تولید در عرصه کشاورزی را افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ارائه بهترین خدمات به کشاورزان و رفع مشکلات و تامین نیازهای آنها استفاده می‌کنیم.

فرماندار شیروان نیز با تاکید بر اینکه کشاورزان نمونه، پرچم‌داران امنیت غذایی کشور هستند، گفت: هر غذایی که امروز در دسترس جمعیت چند میلیون نفری قرار می‌گیرد مرهون تلاش کشاورزان است.

عباسعلی صفایی با تاکید بر بهره‌گیری از دانش، تکنولوژی و برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی، افزود: ما در کمربند خشک خاورمیانه قرار گرفته‌ایم و این تقدیر و مشیت ایرانی‌ها است. محصولات کشاورزی نیز آسیب‌پذیرند و باید بعد از تولید و یا چیده شدن، خیلی زود وارد بازار مصرف شوند. متاسفانه گاهی آب زیادی برای تولید مصرف و تولیدات دپو می‌شود. این در حالی است که زمان برای تصمیم‌گیری اندک است و بی‌توجهی، تولیدات کشاورزی را به ضایعات تبدیل می‌کند.

نماینده عالی دولت تصریح کرد : تجلیل از بهره‌برداران برتر عرصه کشاورزی، فرصت مغتنمی است تا از زحمات این قشر قدردانی کنیم.

انتهای پیام /م الف 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک