پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ساعت ۲:۱۳

زلزله خسارتی به بناهای تاریخی کازرون وارد نکرد

شیراز- رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان گفت: زلزله چندروز قبل که شهرستان کازرون رالرزاند هیچ خسارتی به بناهای تاریخی و محوطه های باستانی و ثبت شده در فهرست ملی این شهرستان وارد نکرد.
زلزله  خسارتی به بناهای تاریخی کازرون وارد نکرد,

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس محمد رضا معینی  از بازدید  فنی بناهای تاریخی و ثبتی این شهرستان پس ازوقوع زلزله خبر داد و افزود: طی بازدید های کارشناسی، مشاهده شد هیچ خسارتی بر بناهای  تاریخی کازرون وارد نشده است  و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه شهرستان کازرون با دارا بودن بیش از ۲۵۲ اثر تاریخی بعد از شیراز و مرودشت رتبه سوم از لحاظ تعداد آثار تاریخی در استان را دارد گفت:  این شهرستان دارای ۶ بخش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان و در جنوب غربی استان فارس قرار گرفته است.

به گفته معینی با توجه به قرار گیری شهرستان کازرون بر روی گسل و کمربند زلزله وقوع این حادثه طبیعی دارای قدمت دیرینه از لحاظ زمین شناسی می باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا معماران و استاد کاران منطقه، در ساخت بناها، با توجه به تعدد زلزله در ادوار تاریخی مختلف سعی به آن داشته اند  به تکنیک هایی از جمله قفل بست ساختمان در گوشه ها، یکپارچه سازی بنا ،احداث پی و .. .بر استحکام هر چه بیشتر بناها بیفزایند. 

معینی  در پایان اضافه کرد: عمده مصالح به رفته در ساخت بناهای تاریخ شهرستان کازرون با توجه به فراوانی معادن گچ و سنگ از سنگ و ملات گچ نیم پر دانه دار با درصد ناخالصی آهک استفاده شده است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک