جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ساعت ۲:۱۲
استاندار هرمزگان:

هرمزگان ظرفیت های منحصر به فردی برای سرمایه گذاری دارد

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: شرایط منحصر به فرد استان هرمزگان ایجاب می کند کشورهای دارای صنایع بزرگ از جمله کشتی سازی و حمل و نقل در این استان سرمایه گذاری کنند.
هرمزگان ظرفیت های منحصر به فردی برای سرمایه گذاری دارد,

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم جادری چهارشنبه شب در دیدار با سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران، فرانسه را کشوری پیشرفته و تاثیرگذار در اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل دانست و با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان، بیان داشت: با توجه به موقعیت و امکانات موجود در هرمزگان، کشورهای بزرگ و پیشرفته ای همچون فرانسه می توانند در این استان سرمایه گذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: شرایط منحصر به فرد استان هرمزگان ایجاب می کند کشورهای دارای صنایع بزرگ از جمله کشتی سازی و حمل و نقل در این استان سرمایه گذاری کنند.

استاندار هرمزگان به وجود هزاران کیلومتر ساحل، ۱۴ جزیره و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معادن مختلف در این استان اشاره کرد و افزود: این استان در کنار تنگه استراتژیک هرمز قرار دارد و با در اختیار داشتن بزرگترین بنادر تجاری ایران و انجام ۶۰ درصد تجارت ایران از طریق این استان، دروازه ورودی اقتصاد ایران محسوب می شود.

جادری با اشاره به مشابهت های ایران و فرانسه از جمله در زمینه های فرهنگی و هنری و دموکراسی، خاطرنشان کرد: انتخابات آینده در ایران سی و ششمین انتخابات پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود و مردم سالاری دینی در ایران به ثبات نظام و دولت و موقعیت استراتژیک کشور ما کمک کرده است.

وی برجام را از دستاوردهای مهم برای ایران و فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مذاکره کننده با ایران دانست و اظهار داشت: پس از برجام شرایط مناسبی برای تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی میان دو کشور ایران و فرانسه فراهم شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه پیشنهاد برقراری پیمان خواهرخواندگی میان استان هرمزگان با یکی از استان های کشور فرانسه را ارائه داد و عنوان کرد: پیش از این استان هرمزگان چنین پیمانی را با شهرهایی در کشورهای ترکیه، چین، روسیه و عمان برقرار کرده و با کشور فرانسه نیز می توانیم چنین ارتباطی داشته باشیم و ظرفیت های خوب استان هرمزگان می تواند در راستای منافع دو کشور ایران و فرانسه به کار گرفته شود.

جادری اضافه کرد: در روزهای آینده چهارمین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان افتتاح می شود و این استان ۱۵ درصد از تولید فولاد ایران را در اختیار دارد و همچنین صنایع و پالایشگاه بزرگ نفت نیز از دیگر ظرفیت های این استان محسوب می شود.

وی گفت: در زمینه شیلات نیز هرمزگان رتبه نخست صید آبزیان و میگو در ایران را در اختیار دارد و یک مزرعه پنج هزار هکتاری پرورش میگو نیز در این استان در حال احداث است.

استاندار هرمزگان به مشارکت روسیه در احداث نیروگاه حرارتی و مشارکت چین در احداث شهرک صنعتی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: کشور فرانسه نیز می تواند در زمینه های مختلف از جمله در احداث شهرک صنایع دریایی و کشتی سازی و گردشگری در هرمزگان مشارکت و همکاری داشته باشد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک