شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ساعت ۲:۷
منتقد سیاسی عربستان در گفت‌وگو با فارس:

پیدایش جنبش‌های معارض و مهاجرت به غرب در عربستان کاملاً آشکار است

منتقد سیاسی عربستانی با بیان اینکه ریاض به دلیل مدیریت حاکمان بی‌تدبیر با مشکلات اقتصادی و سیاسی بزرگی روبرو است، گفت: پیدایش جنبش‌های معارض، سیل مهاجرت جوانان به غرب و فراری شدن از دین در جامعه عربستان کاملاً آشکار است.
پیدایش جنبش‌های معارض و مهاجرت به غرب در عربستان کاملاً آشکار است,

«ریاض فیصل»، کارشناس سیاسی عربستانی در گفت وگو با خبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس با بیان اینکه کشورش به دست افرادی نالایق و بی تدبیر اداره می شود، افزود: عربستان با مشکلات سیاسی و اقتصادی بزرگی روبرو است.

وی تاکید کرد: طرح ها و تصمیم های سیاسی، اقتصادی و نظامی جاری در عربستان توسط رژیم آل سعود این کشور را به ورطه نابودی خواهد کشاند چون این تصمیم ها بدون هیچ بررسی میدانی انجام می شود.

کارشناس سیاسی عربستانی گفت: امروز مشاهده می کنیم که جنگ ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان علیه یمن با وجود اینکه قریب به بیست ماه از آغاز می گذرد هیچ دستاوردی در زمینه های سیاسی، میدانی یا اقتصادی برای آل سعود نداشته است و در عوض به اقتصاد و امنیت کشورمان ضربه زده است

فیصل با اشاره به اینکه سیاست های رژیم آل سعود جنبش های معارض را در عربستان پدید خواهد آورد، گفت: شهروندان عربستانی امروز می بینند و می دانند که پروژه های اقتصادی به دلیل کمبود بودجه کاملا متوقف شده و سقوط اقتصاد عربستان در برابر چشم همه شهروندان آشکار است.

وی با بیان اینکه خرید تسلیحات هنگفت از اروپا دردی از شهروندان عربستانی کم نمی کند، گفت: مردم ما امروز به اجرای طرح های خدمات رسانی نیاز دارند در حالی که خرید سلاح 21.4 درصد از بودجه عربستان را شامل می شود.

کارشناس عربستانی گفت: بر اساس داده های سیاسی کشورها قریب به 10 درصد از بودجه خود را صرف امور نظامی می کنند اما مقامات سعودی بیش از 20 درصد بودجه را به خرید سلاح اختصاص می دهند.

فیصل تصریح کرد: نیاز امروز جامعه عربستان رفاه ملت است در حالی که جنگ علیه یمن هزینه های هنگفتی بر عربستان تحمیل کرده و مردم را در تنگنا قرار داده است.

وی افزود: مردم عربستان تمایلی به جنگ علیه دیگر کشورها ندارند بلکه می خواهند کشورشان آباد باشد و به شکل درستی اداره شود از همین روست که ما شاهد مهاجرت جوانان به خارج از کشور هستیم چون در کشورشان احساس نومیدی می کنند.

فیصل با بیان اینکه عربستان در راس کشورهای سخت گیر عربی است، گفت: سربازگیری اجباری، نبود آزادی بیان، نقض فاحش حقوق بشر، تبعیض و دیگر مشکلاتی که رژیم ال سعود برای جوانان درست کرده هرگز به نفعش تمام نمی شود .

کارشناس عربستانی تاکید کرد: سیاست های مسخره دستگاه وهابی آل سعود مردم را از دین بیزار کرده و امروز تعداد نه چندان کمی از جوانان سعودی به دلیل رفتارهای وحشیانه وهابیون مایل به تغییر دین خود و پناهندگی به کشورهای اروپایی هستند.

انتهای پیام/ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک