شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ساعت ۶:۴۸
در آیین تودیع و معارفه مدیر کل ثبت اسناد مطرح شد؛

الکترونیکی بودن ۹۰ درصد فرآیندهای سازمان ثبت اسناد واملاک کشور/ ثبت شرکت‌های صوری در پرونده اختلاس کارخانه آلومینای جاجرم

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این که حدود 90 درصد فرایندهای سازمان ثبت اسناد واملاک کشور اکنون به صورت الکترونیکی انجام می شود وگفت: بانک اطلاعات املاک سازمان امروز یک منبع غنی  دراطلاعاتی است  که ارائه برنامه و امارهای کشوری مورد استفاده قرار می گیرد.
الکترونیکی بودن 90 درصد فرآیندهای سازمان ثبت اسناد واملاک کشور/ ثبت شرکت‌های صوری در پرونده اختلاس کارخانه آلومینای جاجرم,

 به گزارش خبرنگار عصراترک، عزیز الهی، معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تودیع ومعارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی اظهارکرد: امروز وظیفه همه ما در دستگاه های اجرایی به خصوص قوه قضائیه این است که رابطه بین نظام و مردم رامحکمتر کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ثبت اسناد و املاک با تاکید برایجاد امید در مردم  افزود: این مهم با شعار وحرف به جایی نمی رسد بایستی با کار و تلاش امید را در مردم ایجاد کنیم.
عزیزالهی با اشاره به تحول سازمان ثبت اسناد در چند سال گذشته، اظهارکرد: به جرات می توان گفت طی سنوات گذشته تحولی انقلابی در ثبت اسناد کشور صورت گرفت و ثبت هایی که به صورت سنتی انجام می شود و پرونده های قطور بود تماما الکترونیکی شدند.
وی با اعلام این که حدود 90 درصد فرایندهای سازمان ثبت اسناد واملاک کشور اکنون به صورت الکترونیکی انجام می شود وگفت: بانک اطلاعات املاک سازمان امروز یک منبع غنی  اطلاعاتی است  که در ارائه برنامه و آمارهای کشوری مورد استفاده قرار می گیرد. 
وی افزود: پاسخ های استعلام در این سازمان که در گذشته چند روز طول می کشید امروز کمتر از 24 ساعت انجام می شود.
وی بیشترین عوامل مراجعه به سازمان ثبت واسناد وکشور  ناشی از عوامل های ملکی، اختلاف در اموال دانست که برای این مهم  سازمان طرح کاداستر را شروع کرده است.
وی افزود: این طرح در سال 93 مصوب شد و امسال سال دوم اجرایی این قانون در کشور است که تقریبا در سراسر کشور ایستگاه های دائم آن نصب و کاربرداشت شروع شده است.

ثبت شرکت‌های صوری در پرونده اختلاس کارخانه آلومینای جاجرم
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به اینکه ثبت‌ اسناد و املاک در زمینه ثبت شرکت‌ها باید نظارت‌های لازم و قانونی را انجام دهد گفت: در پرونده اختلاس کارخانه آلومینای جاجرم ثبت شرکت‌های صوری را شاهد بودیم.
مسلم محمد یاران، داستان عمومی و انقلاب بجنورد در در این مراسم، با یادآوری اینکه پرونده‌های آلومینا از پرونده‌های مهم اختلاس در استان بوده است گفت: در این پرونده ما شاهد ثبت صوری شرکت‌ها بوده که البته این شرکت‌ها هم شناسایی شدند.
یاران افزود: مشخصات آنان در ثبت اسناد آمده بود اما این شرکت ها در عمل هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشتند و به نوعی صوری ایجاد شده بودند. 
وی تاکید کرد: در این راستا شناسایی این گونه شرکت ها و معرفی به مراجع مربوط می تواند از وقوع بسیاری از جرائم و تخلف ها جلوگیری کند.
دادستان عموی و انقلاب بجنورد با اشاره به اینکه هم اکنون در استان خراسان شمالی دستگاه هایی وجود دارد که تثبیت مالکیت آن ها اتفاق نیفتاده است، گفت: دستگاه های دولتی ملزم به اخذ سند مالکیت هستند.
یاران اداره ثبت اسناد و املاک رایکی ازپرترددترین ادارات درسطح کشور یاد کرد و گفت: در بحث ثبیت مالکیت، ثبیت اسناد مالکیت، مراجعه افراد برای ثبت شرکت، سردفتران، مشاورین املاک، خودرو ... است.
وی افزود: بنابراین با این گستردگی مراجعات به این سازمان بایدکارمندان این اداره اهتمام ویژه در ارائه خدمات به مردم داشته باشند.
یاران ادامه داد: هم اکنون در خراسان شمالی دستگاه هایی وجود دارد که تثبیت مالکیت آن ها اتفاق نیفتاده است و منجر به دست درازی افرادی به اموال بیت المال می شود.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد یکی از وظایف اساسی ثبت اسناد را استقرار مالکیت و جلوگیری از دعوای مالی اشخاص عنوان کرد وگفت: در حال حاضر بسیاری ازنزاع ها،درگیری ها،پرونده هایی که در محاکم حقوقی و جزایی ناشی از نبود سند مالکیت رسمی است.
وی افزود: براین اساس ثبت می تواند نقش موثری در راستای پیشگیری از وقوع جرم و پیشگیری تشکیل این دعاوی داشته باشد.
یاران یکی از وظایف سازمان ثبت را بحث صدور پروانه و اجازه اشتغال به کار سردفتران، دفتران اسناد رسمی، ازدواج، طلاق و گواهی امضای سردفتران و... عنوان کرد.
وی افزود: علاوه بر امضای این مجوزها از سوی ثبت باید نظارت بر حسن جریان امور دفاتر به صورت مستمر انجام شود.
وی بر برخورد بر متخلفان در حوزه سردفترداران ، دفترداران ، دفاتر رسمی ازدواج و طلاق و... تاکید کرد. 
به گزارش عصر اترک، در این آیین از خدمات مهدی بهنود قدردانی و علی اصغر اسدی به عنون مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان 940 هزار نفری خراسان شمالی معرفی شد.
انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک