جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ساعت ۲:۵۴
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

تاکداران خراسان شمالی نیازمند حمایت ویژه برای مقابله با آفت انگورهستند  

 رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به کاهش صادرات محصول انگوراستان به علت شیوع آفت سفیدک انگوردر سال جاری از مسئولین متولی خواستار کمک ومساعدت ویژه برای تامین نقدینگی کشاورزان برای هزینه های تولید شد. 
 تاکداران خراسان شمالی نیازمند حمایت ویژه برای مقابله با آفت انگورهستند  ,

محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی استان درگفتگو با خبرنگار عصر اترک از پیگیری جدی اتاق بازرگانی استان در راستای حمایت از باغداران استان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سفیدک داخلی انگور در سال آینده خبرداد .
وی به خسارات میلیاردی تاکداران استان در سال جاری اشاره کرد وافزود: متاسفانه از نظر اقتصادی تاکداران این استان خسارا ت زیادی دیده اند که باید مسئولان مربوطه  به دنبال راهکارهای عملی و اقدامات جدی در راستای رفع مشکل باشند.
صمدی از مسئولین متولی خواستار کمک ومساعدت برای تامین نقدینگی کشاورزان برای هزینه های تولید شد وگفت: درحال حاضر باغداران این استان برای تامین هزینه های نیروی کار ، تغذیه گیاهان سموم  و... نیاز به کمک و حمایت ویژه دارند.
وی با بیان این که  متاسفانه امسال مشتری های انگور را در بازارهای خارجی و داخلی از دست داده ایم،اظهارکرد: هرساله  محصول تاکستان های این استان به بازارهای خارجی و سایر استان های کشور صادر می شد اما در سال جاری به علت شیوع این بیماری مشتری های خود را از دست داده ایم.
صمدی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع از زمان سم پاشی به کشاورزان استان از سوی جهاد کشاورزی، گفت: بایستی بازدیدها به صورت میدانی و به موقع  توسط کارشناسان جهاد کشاورزی از سطح باغات استان انجام شود.
وی افزود: همچنین تمامی سم های ایرانی و خارجی با نظارت سازمان حفظ نباتات و جهاد کشاورزی  در اختیار باغداران قرار گیرد.
وی اطلاع رسانی از نوع سم، بیمه فراگیر محصول و پیگیری بخش مالی و تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از دیگر اقدامات موثر در پیشگیری این بیماری در سطح باغات استان در سال آینده عنوان کرد.
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در ادامه  خراسان شمالی را به عنوان قطب کشاورزی در سطح کشور یاد کرد و به تولید و پرورش 24 نوع گیاهان دارویی دراین استان اشاره کرد که بایستی برای فروش وصادرات محصولات استان به دیگر کشورها به دنبال راهکار اساسی باشیم.
صمدی افزود: دراین راستا طی پیگیری های انجام شد ه از سوی اتاق بازرگانی بجنورد مکاتباتی  با روسای اتاق بازرگانی سراسراستان ها درخصوص کیفیت بالای محصولات استان خراسان شمالی منجمله پیاز وسیب زمینی و... انجام شد.
وی به جلسه اخیر شورای روسای اتاق های بازرگانی سراسر استان ها درتهران و جلسه کمیسیون سرمایه گذاری کشور اشاره کرد و افزود: استان خراسان شمالی بیش از  124  هزار تن پیاز،سیب زمینی و محصولات کشاورزی مازاد برمصرف استان تولید کرده که هم اکنون در انبارهای استان به نحوه مطلوب نگهداری می شود.
وی ادامه داد: دراین راستا از تجار و بازرگانان سایر استان ها در سطح کشور خواسته ایم تا نسبت به صادرات محصولات خراسان شمالی به کشورهای هدف وتامین مایحتاج استان های مورد نیاز با اتاق بازرگانی خراسان شمالی در ارتباط باشند.
 انتهای پیام/ب


 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک