پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ساعت ۰:۲۰
در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه دلیل نصب سرعت گیرهای متعدد در ملارد است

ملارد-شهردار ملارد گفت:تعدد و تکثر سرعت گیرها در شهر ملارد،ناشی از کم توجهی برخی از رانندگان به قواعد راهنمایی و رانندگی و سرعت غیر مجاز است.
سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه دلیل نصب سرعت گیرهای متعدد در ملارد است,

به گزارش خبرنگار مهر تعدد و تکثر سرعت گیرها در معابر شهری ملارد از مواردی به شمار می رود که موجب بروز انتقاداتی از سوی گروه هایی از مردم و مالکان وسایل نقلیه شده است.

بلوار رسول اکرم(ص) به عنوان یکی از اصلی ترین معابر در شهرستان ملارد از نمونه این محورها محسوب شده که روزانه حجم انبوهی از خودروها در آن تردد و جابجا می شوند.

علی اکبر خراسانی شهردار ملارد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص علت تعدد و تکثر سرعت گیر در معابر شهری ملارد بویژه بلوار رسول اکرم(ص) اظهار داشت:ما علاقه ای به احداث چنین سرعت گیرهایی در معابر شهری نداریم و نصب چنین موانعی در محورها و معابر شهری، خارج از استاندارد های مرسوم است و در کشورهای توسعه یافته، کمتر شاهد چنین مواردی هستیم.

وی افزود:آنچه که ما را ناگزیر به احداث سرعت گیرهای متعدد در معابر می  کند، به کم توجهی برخی از رانندگان وسایل نقلیه و عدم رعایت سرعت مجاز باز می گردد.

شهردار ملارد عنوان کرد:رانندگی و تردد در معابر درون شهری، مستلزم رعایت قواعد و چارچوب های مشخص و تعریف شده ای در عرصه رانندگی است، اما نادیده گرفتن ضوابط و قوانین، به صورت بالقوه مستعد حادث شدن تصادفات و مخاطرات جدی خواهد بود که می تواند با حوادث ناگواری نیز همراه شود.

خراسانی گفت:همین دغدغه ها باعث می شود تا برخلاف میل باطنی خود، برای مهار، کنترل و کاهش سرعت غیر مجاز برخی خودروها، نسبت به احداث و تعبیه چنین سرعت گیرهایی اقدام شود.

وی افزود:با تمهیدات اندیشیده شده، در بلوار رسول اکرم(ص) برخی از سرعت گیرهایی که در سال های گذشته احداث شده بود هموار شد، اما حذف کامل و کاهش هر چه بیشتر چنین موانعی، مستلزم رعایت هر چه مطلوب تر و شایسته تر قوانین از سوی رانندگان وسایل نقلیه است و تا زمانی که اصول و قواعد اشاره شده رعایت  نشود، به ناچار بایداز طریق چنین موانعی، ضریب ایمنی را افزایش داد.

شهردار ملارد ضمن تقدیر از مأموران راهنمایی و رانندگی شهرستان ملارد یادآور شد:عمده رانندگان وسایل نقلیه در این منطقه در زمره افراد قانونمند هستند اما کم توجهی عده معدودی از رانندگان، مستعد حادث شدن رخدادهای مخاطره آمیزی است که امید آن می رود با در نظر گرفتن ملاحضات لازم از سوی این طیف، هرینه و صدمات مالی و جانی ناشی از تصادفات، بیش از پیش کاهش یابد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک