شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ساعت ۰:۲۰
مهر گزارش می دهد

بازدیدهایی بی‌نتیجه برای رفع محرومیت از مدارس سیستان و بلوچستان

درماه‌های اخیر مسئولان از استان سیستان و بلوچستان بازدیدی داشتند اما این بازدیدها در رفع محرومیت منطقه تاثیری نداشته است و طبق اعلام نماینده سراوان برخی مدارس این روزهاسیستم گرمایشی ندارند.
بازدیدهایی بی‌نتیجه برای رفع محرومیت از مدارس سیستان و بلوچستان,

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: سال‌هاست که سیستان و بلوچستان به عنوان محروم‌ترین استان کشور در بحث فضای آموزشی شناخته می‌شود. مسئولان مربوطه نیز به این مسئله اعتراف دارند و آن گونه که محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اذعان می‌کند: در کل کشور حدود ۱۲۰ هزار کلاس درس نیاز به تعمیر، بازسازی و تخریب دارد و بیشترین مدارس کپری در جنوب استان کرمان و سیستان‌وبلوچستان قرار دارد از ۱۲۰ هزار کلاس درس در کشور بیشترین مدارس تخریبی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند به‌گونه‌ای که حدود ۱۸ هزار کلاس درس در این استان وجود دارد که ۶ هزار کلاس درس تخریبی است.

محرومیت‌های آموزشی در استان سیستان و بلوچستان و سهم نداشتن دانش‌آموزان این استان به ویژه ساکنان روستاهای مرزی از عدالت آموزشی، باعث شده است شورای رسیدگی به مناطق محروم در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شود تا با همراهی معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور برای رفع محرومیت از چهار استان کشور از جمله سیستان‌وبلوچستان تلاش شود.

طی ماه‌های اخیر نیز نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزیر آموزش وپرورش بازدیدی را از استان سیستان‌وبلوچستان داشتند اما این بازدیدها و تشکیل کارگروه‌ها تا چه اندازه به رفع محرومیت‌ها کمک کرده است؟

در همین رابطه محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس به خبرنگار مهر گفت: در بازدید اخیری که وزیر آموزش‌وپرورش از استان سیستان‌وبلوچستان داشت متاسفانه فقط مرکز استان مورد بازدید قرار گرفت و معاونان وزیر به مناطق مختلف و محروم رفتند در حالیکه انتظار این بود وزیر نیز از مناطق محروم استان و وضعیت نامناسب مدارس و دانش‌آموزان بازدید داشته باشد.

وی افزود: درخواست ما این بود که سفر وزیر به استان سیستان‌وبلوچستان چند روزه باشد تا بتواند بسیاری از مشکلات را به ویژه در مناطق محروم و مرزی لمس کند اما به هر حال این سفر یک روزه بود.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دانش‌آموزان مناطق مرزی استان سیستان‌وبلوچستان در بسیاری از موارد در مدارسی حضور دارند که سیستم گرمایشی و سرمایشی ندارد ودر روزهای سرد سال به سختی به مدرسه می‌روند.

باسط درازهی گفت: برخی مدارس به حدی فرسوده است که با کوچکترین باران و برف تخریب می‌شوند و این موضوع امنیت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند همچنین این استان با مشکل عدم ماندگاری نیروی انسانی با تجربه مواجه است.

به گزارش مهر، عمق محرومیت‌ها در استان سیستان‌وبلوچستان بسیار بالاست و حتی برخی روستاها تا کنون هیچ معلمی به خود ندیده‌اند، به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه عزم مسئولان برای کاستن از محرومیت‌ها باید جدی‌تر باشد نیاز است تا خیران نیز برای حمایت از تحصیل دانش آموزان این استان که با فقر اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وارد صحنه شوند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک