شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ساعت ۴:۲۵

خاطرات مرحوم هاشمی از نلسون ماندلا در یک مستند

میثم شاه بابایی کارگردان «نلسون ماندلا برای همیشه» خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی را از نلسون ماندلا بازگو کرد.
خاطرات مرحوم هاشمی  از نلسون  ماندلا در یک مستند,

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ میثم شاه بابایی در مستند «نلسون ماندلا برای همیشه» بخشی از خاطرات آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با نلسون ماندلا رییس جمهور آفریقای جنوبی را به تصویر کشیده است.

 

شاه آبادی درباره این خاطرات گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در بازگویی خاطرات خود به ما تاکید کرد که چندین بار در دوران ریاست جمهوری خود و یکبار در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی با نلسون ماندلا دیدار داشته است.

 

وی با بیان اینکه در تیر ماه سال جاری با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار داشته است، توضیح داد: وی معتقد بود نلسون ماندلا شخصیتی مبارزاتی داشت و مبارزه در وجودش بود و می‌گفت ماندلا هم مانند خودش مبارزه در ذاتش بوده است و تلاش کرد تا دوره تاریخی جدیدی را برای کشورش رقم بزند.

 

کارگردان مستند «نلسون ماندولا» با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت ماندلا بسیار تعریف می کرد، بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که نلسون ماندلا انسان خودساخته ای بود به همین دلیل هم توانست تحولات فراوانی برای کشورش ایجاد کند. خداوند به این نوع آدم ها حکمت می آموزد حکمتی فراتر از چیزی که ما در دانشگاه ها می آموزیم.

 

میثم شاه بابایی کارگردان و مهدی کریمی تهیه کننده این مستند همچنین پیام تسلیتی را برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرح ذیل منتشر کردند: «پیر سیاست ایران، مبارزی که به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور قدم برمی‌داشت، از دنیای فانی رخت بربست.»

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک