چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ساعت ۲:۲۵
مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه خبر داد:

حساسیت برخی بیماران نقص ایمنی به داروی IVIG اینتراتکت

اصفهان - مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: مصرف داروی IVIG اینتراتکت، تعداد معدودی از بیماران نقص ایمنی اولیه را به کما می‌برد.
حساسیت برخی بیماران نقص ایمنی به داروی IVIG اینتراتکت,

محمد باقر حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: داروی IVIG یکی از داروهای حیات بخش بیماران نقص ایمنی اولیه است و در صورتی که از این دارو استفاده نکنند در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: بیماران نقص ایمنی اولیه در صورت پیشرفت بیماری نیازمند تزریق این دارو هستند که هر ویال آن برابر با ۷۵۰ هزار تومان است که ۹۰ درصد هزینه را بیمه‌ها می‌پردازند.

مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) ادامه داد: در گذشته داروی IVIG پیریوژن از سوئیس وارد می‌شد که هیچ بیماری به آن حساسیت نداشت اما از حدود شش تا هفت ماه پیش به دلیل عدم وارد کردن این دارو، داروی IVIG اینتراتکت از آلمان وارد می‌شود که معدودی از بیماران به آن حساسیت دارند و به کما می‌روند.

وی گفت: حساسیت برخی بیماران به داروی IVIG اینتراتکت به دلیل سیستم ایمنی خود فرد است و اشکال از دارو نیست چراکه ۹۰ درصد بیماران به این دارو هیچ حساسیتی ندارند.

حجازی تصریح کرد: بیماران نقص ایمنی اولیه که به خاطر حساسیت دارویی به IVIG اینتراتکت، از داروی IVIG پیریوژن استفاده می‌کردند به خاطر نبود این دارو در سطح داروخانه‌ها دچار مشکل شدند.

وی گفت: نزدیک به پنج تا شش ماه است که داروی IVIG پیریوژن در سطح بازار نیست و این تنها مشکل اصفهان نیست و دیگر استان‌ها هم با این مشکل مواجه هستند.

مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) بیان داشت: خیریه تاکنون برای رفع مشکل این تعداد از بیماران از سوی معاونت غذا و دارو و وزارت بهداشت پیگیری کرده اما هنوز نتیجه‌ ای نگرفته است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک