شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۷۸۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ساعت ۳:۶

سکوت و سکون پساانتخاباتی نمایندگان خراسان شمالی در مجلس

با گذشت هشت ماه از آغاز به کار نمایندگان خراسان شمالی در مجلس دهم، رسانه های استان کمتر شاهد برگزاری نشست خبری نمایندگان این استان و تعامل با خبرنگاران رسانه های جمعی هستند. 
سکوت و سکون پساانتخاباتی نمایندگان خراسان شمالی در مجلس,

به گزارش عصر اترک، غیبت نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان حوزه انتخابیه بجنورد و چهار شهرستان تابعه خراسان شمالی در طول سفرهای وزا، مهمانان تراز اول کشوری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان نیز از دیگر نکات جالب توجه در بررسی عملکرد هشت ماهه نمایندگان استان در مجلس دهم بوده است.
حضور نداشتن نمایندگان استان در جلساتی که با حضور مهمانان کشوری برگزار می شود و از بین رفتن روزنه امیدی برای استان که بتوان بودجه ای را نصیب استان کرد، طوری بوده که حتی در شبکه اجتماعی و فضای مجازی از سوی شهروندان به آن اعتراض شده است.
صرف نظر از موجه یا غیرموجه بودن این غیبت ، مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف و علی الخصوص اشتغال و ضعف شدید زیرساخت ها،  انواع مشکلات جامعه کارگری و مشکلات و مسائل اجتماعی در استان مشهود است که حضور نمایندگان استان در مجلس در کنار وزا و مهمانان تراز اول کشوری می توانست ره آوردی هر چند کم برای رفع بخشی از مشکلات این حوزه انتخابیه داشته باشد .
در طول این 8 ماه با این که مشکلات بسیار زیادی برای مردم استان پیش آمده است اکثر نمایندگان تقریبا هیچ نقشی در رسیدگی به آن حتی در حد بازدید از مناطق خسارت دیده را هم نداشته اند .
در حالی که تقریبا 70% مردم استان خراسان شمالی کشاورز هستند و امسال نیز به دلیل مشکلاتی از جمله سیل، سرمازدگی و آفات محصولات باغی و کشاورزی ، متحمل ضرر و زیان های زیادی شدند اما دریغ از پیگیری نمایندگان و هم اکنون نیز صدها تن از محصول پیاز مردم از بین می رود اما معلوم نیست نماینده ها حتی از این موضوع خبر داشته باشند.
به جرات می توان گفت که تعامل با خبرنگاران رسانه های جمعی از سوی نمایندگان مردم استان یکی از حلقه های مفقوده اطلاع رسانی در استان بوده و نمایندگان استان با نادیده گرفتن این مهم از این فرصت ارزشمند به راحتی عبور می کنند.
متاسفانه اکثر نمایندگان خراسان شمالی در مجلس دهم  به طور کلی از ارتباط با رسانه ها و پاسخگوئی به زبان و صدای مردم سر باز می زنند و هر چه از زمان آغاز به کار مجلس جدید می گذرد تلاش ها برای تعامل با نمایندگان و همچنین پاسخگوئی آن ها بیشتر با شکست مواجه می شود.
تا کنون گمان می رفت این فرار از رسانه ها به خاطر بی تجربگی و هراس ناشی از آن باشد اما با گذشت نزدیک به هشت ماه از کار در کسوت یک نماینده عدم پاسخگویی نمایندگان استان با این بهانه قابل قبول نیست.
گویا پاسخگوئی مسئولین رفته رفته منسوخ می شود و مردم تنها در زمان انتخابات برای برخی ها اهمیت دارند.نمایندگانی که در رقابت های انتخاباتی برای کسب یک رای بیشتر از دادن وعده و وعید، حضور در مراسمات گوناگون و صرف هزینه های تبلیغاتی گزاف ابایی نداشتند، اکنون با تکیه بر مسند قدرت دیگر لزومی برای پاسخگویی نمی بینند.
این در حالی است که با شروع فعالیت های انتخاباتی، این شائبه وجود دارد که تمرکز برخی از وکلای ملت ، جایی دور از امور ملت باشد، جایی حوالی صندوق های رای انتخابات 96!
انتهای پیام/
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
آشخانه ای | 1395/10/20
0
0
نمایندگان استان کار اصلی خود را درنظارت بر اجرای قوانین و ارائه طرح های مناسب برای پیشرفت استان و کشور را فراموش کرده اند و اصولا به این مقوله ها توجهی ندارند چون نفعی برایشان ندارد آنها نماینده خود و تعدادی از بستگان و دوستان خود هستند و نه نماینده مردم و تمام هم وغمشان جازدن اقوام و دوستان خوددر پست های ارشد استان است مثلا نماینده اهل آشخانه یکی از اقوام و دوستان و همشهری های خود را به ترفندهای مختلف به عنوان مدیر کل منابع طبیعی استان معرفی کرد. مدیری که داماد مدیر کل قبلی بود و با حمایت همین نماینده اهل آشخانه در اداره کل منابع طبیعی فامیل بازی راه انداخته و پست مدیر کلی و... را ارثی کرده اند . دیگری در بهزیستی و.... اینها به مجلس نرفته اند تا کاری برای مردم انجام دهند بلکه رفته اند تا منافعی برای خود و بستگانشان دست و پا کنند و اصلا به هیچ کس هم پاسخگو نیستندو با این کارها مردم عزیز استان را به تمسخر گرفته اند و خود را بالاتر از هر چیز می دانند .اما مردم فهیم استان در انتخابات آتی جواب دندان شکنی به این غرور و فامیل بازی آنهاخواهند داد . فعلا که این نماینده های فامیبل باز محفلی می تارند تا ببینیم که چاسخ دندان شکن مردم چه خواهد بود . روزی خواهد رسید که همین مردم آنها را به استان راه ندهند . با فریبکاری از مردم رای گرفتند و حالا هم جولان می دهند ....
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک