جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۶۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ساعت ۵:۲۲
در گفت و گو با عصر اترک مطرح شد:

دیوارهایی که بدون تخصص بالا می روند/ نبود مجریان ساختمان سازی، حلقه مفقوده صنعت ساختمان 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که ساختمان سازی با امنیت، آسایش و اقتصاد مردم ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: به علت اینکه برای بکارگیری مجری ساختمان سازی در صنعت ساختمان کشور، تعریف و جایگاه مشخصی نشده است، مالکان مجری گری ساختمان سازی خود را انجام می دهند.
دیوارهایی که بدون تخصص بالا می روند/ نبود مجریان ساختمان سازی، حلقه مفقوده صنعت ساختمان ,

علی اکبر رمضانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: طی دو دهه اخیر ساختمان هایی که با ظرفیت تخصصی مهندسان ناظر در سطح استان ساخته شده اند در مقایسه با گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و ضابطه مندتر نیز هستند.
رمضانی در ادامه گفت: در عین حال، به طور عمده سازنده اصلی ساخت و سازها خود مردم هستند که ممکن است کیفیت فدای منفعت شود.
با این وجود، وی با تصریح بر این نکته که کشور بر روی کمربند زلزله قرار دارد و صنعت ساختمان نیز با امنیت، آسایش و اقتصاد مردم ارتباط مستقیم دارد، بر ضرورت فرآیند تخصصی شدن ساختمان سازی تاکید کرد.
وی با یادآوری این مطلب که در صنعت ساختمان، مردم نباید سازنده ساختمان باشند، عنوان کرد: ساختمان سازی و تولیدکنندگی ساختمان باید به مجریان و پیمانکاران دارنده پروانه ساخت و ساز واگذار شود که این مجریان باید به دانش روز صنعت ساختمان و قوانین شهرسازی آشنا باشند.
با این وجود، رمضانی از جای خالی مجری ساختمان سازی در صنعت ساختمان ابراز تاسف کرد و گفت: هنوز برای جایگاه مجری در صنعت ساختمان تعریف مشخصی وجود ندارد و حاکمیت در این زمینه کوتاه آمده است و خود مردم عملیات ساختمان سازی خود را انجام می دهند.
وی افزود: این در حالی است که یک مجری ساختمان سازی دارای پروانه، آشنا به دانش فنی روز ، آشنا به مصالح جدید، آشنا به خصوصیات اقلیمی هر منطقه همچنین دیگر مسائل صنعت ساختمان است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: هنگامی که خود مالک اقدام به ساخت و ساز کند و هر آسیب و ایرادی که به ساختمان وارد شود تحمل زیان مالی بر دوش مالک است و در صورتیکه مجری ساختمان سازی پای کار باشد هر اشکالی که برای ساختمان بوجود آید، جبران ضرر با مجری است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تاکید کرد: قوانین بالادستی برای این حلقه مفقوده باید بازنگری شوند.
وی در خاتمه به بیستمین سالگرد واقعه زلزله سال 75 در بجنورد اشاره کرد و گفت: در این بلای طبیعی 90 نفر از هم استانی ها جان باختند.
رمضانی افزود: به مناسبت همین واقعه به زودی همایش زلزله، مدیریت بحران و دورنمای آینده با حضور اساتید مطرح استانی و کشوری به منظور ارتقای دانش تخصصی مهندسان استان و فرهنگسازی عمومی در بجنورد را برگزار خواهیم کرد.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک