جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ - ساعت ۱۲:۳۹
مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس:

برگزاری ۴۲ برنامه محوری در سوم خرداد/ باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی چشم انتظار اختصاص زمین

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس،از برگزاری 42 برنامه محوری به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد،درسطح استان خبرداد .
برگزاری 42 برنامه محوری در سوم خرداد/ باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی چشم انتظار اختصاص زمین ,
به گزارش اترک نیوز، سرهنگ احیاء محمد امیری در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد برگزار شد گفت:برنامه های سوم خرداد در راستای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال به نسل های آینده هرساله به همین مناسبت در سراسر کشور برگزار می شود.
 
وی با تاکید براین که نباید این روز مهم و تاریخی هیچ گاه به فراموشی سپرده شود افزود:چراکه در روز سوم خردادها بود که انقلاب اسلامی از حالت قولنامه ای به صورت ثبتی درآمد.
 
سرهنگ امیری، به تشریح عملیات بیت المقدس در طول 8 سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: عملیات بیت المقدس ،یکی از عملیات های موفقیت آمیز در طول8 سال جنگ تحمیلی بود که منجر به آزاد سازی خرمشهر در روز سوم خرداد شد.
 
و همچنین  از برگزاری   42 برنامه محوری به مناسبت سوم خرداد توسط این اداره کل در سطح استان خبرداد و افزود: از سوی دستگاه های استان و به ویژه دستگاه های چون سپاه ، ارتش ، جهاد کشاورزی و هلال احمر که خود در جنگ  حضور داشتند نیز بیشترین برنامه های داخلی این روز را خواهند داشت.
 
وی فضاسازی کل سطح شهر و ادارات، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ، برگزاری مسابقات تیراندازی، دو ، صعود قله، دیدار با نماینده مجلس خبرگان رهبری آیت الله مهمان نواز، دیدار با امام جمعه بجنورد  و... از جمله برنامه های محوری  روز سوم خرداد اعلام کرد.
 
ضرورت ایجاد باغ موزه دفاع مقدس دراستان
 
امیری در بخش دیگر سخنان خود به ضرورت ایجاد باغ موزه دفاع مقدس دراین استان تاکید کرد و گفت: این باغ موزه تقریبا در خیلی از استان ها ایجاد شده است و ما هم در تلاش و پیگیری برای ایجاد این باغ موزه دراستان هستیم.
 
وی افزود: دراین رابطه باید استانداری وارد صحنه شود تا این مهم به زودی اتفاق بیفتد.
 
امیری، به زمین  باغ موزه دفاع مقدس استان اشاره کرد و به صراحت گفت: این زمین الان در اختیار بیناد حفظ آثار  و ارزش های دفاع مقدس است اما به دلیل مسافت طولانی و دور بودن از سطح شهر بدنبال پیگیری زمین نزدیکتر هستیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که شهرداری روی این زمین دست گذاشته است  به صراحت اعلام کرد این زمین در اختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان است چراکه اگر غیر این بود اطراف آن فنس کشی نمی شد.
 
وی مشکل اصلی آن را  مسافت طولانی آن ذکر کرد و افزود: منتظر هستیم تازمین مناسبی از سوی مسئولان استانی پیشنهاد شود تا اقدام به اجرای عملیات آن بکنیم.
 
وی در رابطه با اعتبارات تخصیصی این زمین گفت: چون هنوز ایجاد این باغ موزه دراین مکان قطعی نشده است اعتبار خاصی لحاظ نشده است به محض همکاری مسئولان استانی به منظور زمینی در نزدیکی مرکز شهر تخصیص اعتبار لحاظ خواهد شد.
 
پایان مطلب
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک