جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۱۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ - ساعت ۱۰:۵۶
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی :

شناسایی ۱۴ هزار و ۳۰۰ معلول در استان /مسکن و بیکاری عمده‌ترین مشکل معلولان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از شناسایی و ثبت اطلاعات 14 هزار و300 معلول در استان خبر داد.
شناسایی 14 هزار و 300 معلول در استان /مسکن و بیکاری عمده‌ترین مشکل معلولان ,معلولیت ،مسکن ،بیکاری،مناسب سازی معابر، پیشگیری
محمد قزی در گفتگو با خبرنگار اترک، افزود: از این تعداد 5 هزارو 560 نفرمعلول جسمی حرکتی و 3 هزار و 575 نفر نیز معلول ذهنی هستند. 
 
وی مشکلات بینایی ،شنوایی ،مشکلات اعصاب و روان، چند معلولیتی و ضایعه نخایی را از دیگر مواردی نام برد که فراگیری بیشتری در بین معلولین استان دارد.
 
قزی با بیان زیاد بودن نسبت معلولیت به جمعیت استان،گفت: صنعتی شدن جوامع ،حوادث و ازدواج های فامیلی از مهمترین علل افزایش معلولیت در استان است.
 
وی خاطر نشان کرد: در راستای کاهش تعداد معلولان استان اقدامات آموزشی و پیشگیرانه از قبیل برگزاری دوره های آموزش قبل از ازدواج و مهارت های زندگی در تمام نقاط روستایی استان اجرا شده که تاثیر فراوانی بر کاهش میزان معلولیت ها داشته است.
 
مسکن و بیکاری عمده‌ترین مشکل معلولان
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان در ادامه با بیان اینکه معلولان با مشکلات فروانی دست و پنجه نرم می کنند ،تصریح کرد: در حال حاضر نبود مسکن ویژه معلولان و بیکاری عمده ترین مشکل معلولان استان است.
 
قزی اضافه کرد: طبق قانون، هر سازمان و اداره‌ای موظف است 3 درصد از استخدامی‌های خود را به افراد معلول اختصاص دهد اما این قانون فقط در 20 تا 30 درصد استخدامی‌ها اجرایی می شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضرهزینه تحصیل دانشگاهی 240 معلول از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود، تأکید کرد: 3 هزار و 580  نفر از معلولان استان نیز دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و می‌توانند به دولت کمک کنند.
 
وی نداشتن مسکن را از دیگر مشکلاتی دانست که معلولان استان درگیر آن هستند و گفت: هم اکنون تعدا زیادی متقاضی مسکن معلولین در استان وجود دارد.
 
مشکل تردد، سدی برای حضور معلولان در جامعه
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان ، نامناسب‌ بودن معابر را از دیگر مشکلات اصلی معلولان برشمرد و گفت: مشکل تردد در معابر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات معلولان است که سدی برای حضور آنها در جامعه شده است.
 
قزی اضافه کرد: در این خصوص نیز مکاتباتی با استانداری انجام شده است و مقرر شده تا استانداری نسبت به مناسب سازی سازمان ها ،ادارات شرکت ها و بانک ها که بیشترین مراجعات معلولین به آنجا وجود داشته باشد ،نظارت نماید.
 
وی با اشاره به اینکه دو نماینده برای این کار از سوی استانداری انتخاب شده است و فرصت یک ماهه به این ادارات داده شده است اظهارامیدواری کرد:این ادارات با همکاری خود  در راستای حمایت از معلولان و کاهش مشکلات اصلی این قشر جامعه گام بردارند.
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک