جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۱۸۶۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ساعت ۸:۴۵
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

استیضاح آخوندی به قوت خود باقی است/ بی‌کفایتی وزارت راه و شهرسازی با عذرخواهی جبران نمی‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه پیگیری طرح استیضاح آخوندی در پی حادثه تصادف دو قطار در سمنان به قوت خود باقی است، گفت: در پی ضعف مدیریتی وزیر راه و شهرسازی بسیاری از خانواده‌ها داغدار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمداسماعیل سعیدی، با تاکید بر اینکه پیگیری طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پی حادثه تصادف دو قطار در منطقه هفت خوان سمنان در مجلس به قوت خود باقی است، اظهار داشت: در پی این حادثه و بی‌کفایتی وزیر راه و شهرسازی هنوز پنج نفر از افراد مفقود شده در این حادثه پیدا نشده اند.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه هرساله در دهه آخر ماه سفر مردم از استان آذربایجان به زیارت امام رضا(ع) می روند،افزود: متاسفانه مشاهده شده که هرساله از قطارهای فرسوده در این مسیر استفاده شده است.

عامل انسانی تنها علت تصادف دوقطار در سمنان نیست

وی با تاکید براینکه نمی توان تنها عامل انسانی را دخیل در بروز حادثه مذکور تلقی کرد، تصریح کرد: عمر بالای ناوگان حمل و نقل ریلی،نبود سیستم اطفای حریق و خالی بودن کپسول‌های آتش‌نشانی از عمده دلایل جان باختن بسیاری از هموطنانمان در این حادثه دلخراش بوده است.

سعیدی ادامه داد: سئوال ما از وزیر راه و شهرسازی این است که چرا سیستمی که برای خرید آن 400 میلیارد تومان هزینه شده و از مزایای آن مدام سخن می گفتند با این اشکالات مواجه شده است.

سیستم هوشمند قطار خطاهای بسیاری داشته است

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های واصله سیستم هوشمند قطار بیش از 4 هزار خطا ثبت کرده است، تصریح کرد: سیستمی که به این میزان بالا خطا دارد،چرا باید مورد استفاده قرار بگیرد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در قبال اهمال کاری‌های وی کوچک ترین کار ممکن است، افزود: در شرایط فعلی وزیر برای پاسخگویی به نمایندگان باید استیضاح شده و از سمت خود برکنار شود؛زیرا جان مردم نباید بازیچه قرار بگیرد.

انداختن تمام تقصیرها به گردن کارگران و کارمندان راه آهن فرار رو به جلو است

وی ادامه داد: متاسفانه تاخیر بیش از اندازه در امدادرسانی به حادثه دیدگان تصادف مذکور تعداد از دست رفتگان را بیشتر کرده است.

سعیدی گفت: اکنون با مشخص شدن زوایای حادثه اخیر انداختن تمام تقصیرها به گردن شخص یا اشخاصی از کارگران و کارمندان راه آهن فرار رو به جلو است؛زیرا وزارت راه و شهرسازی عامل اصلی این حادثه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: متاسفانه با بی‌کفایتی‌های رخ داده از سوی وزارت راه و شهرسازی،بسیاری از مردم در تصادف دو قطار درسمنان داغدار هستند که با عذرخواهی صرف نیز جبران نمی‌شود.

انتهای پیام/60002/صا

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک