جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۱۸۴۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ساعت ۳:۳۳
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۶۰ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی دچار سرمازدگی شد

بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶۰ هزارهکتاراز اراضی خراسان شمالی دچار سرمازدگی شده است.

محمدجواد تشکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی سرمای شدید و کاهش دما طی چند هفته گذشته در خراسان شمالی، اظهار کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی و باغات میوه در استان دچار سرمازدگی و خسارت شده است.

تشکری تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت حاکی از آن است که ۶۰ هزار هکتار از اراضی، ۲۷ هزار هکتار آبی و مابقی اراضی دیم دچار سرمازدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرمازدگی مربوط به شهرستان مانه و سملقان است، افزود: بیشترین محصولات خسارت‌دیده چغندر پاییزه، کلزا، گندم و جو است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: محصول زعفران نیز متأثر از این سرمازدگی بوده است که هنوز برآورد خسارت نشده است.

تشکری بیان کرد: همچنین بسیاری از محصولات ذخیره‌شده در انبارها همانند پیاز، سیب‌زمینی و غیره نیز دچار سرمازدگی شده که در حال برآورد خسارت هستیم.

وی تصریح کرد: با اشاره به اینکه طی سرمای شدید طی چند هفته گذشته و کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در برخی نقاط خراسان شمالی برآورد می‌شود بر آمار این خسارات افزوده شود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک