شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۱۸۴۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ساعت ۱:۱۸
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی:

وضعیت کارگران نگران کننده است 

معاون سیاسی،امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت کارگران در کشور را باتوجه به اعتراضات و معوقاتی که دارند بسیار نگران کننده دانست و گفت:متاسفانه  سوء مدیریت در سال های گذشته باعث شده کارخانه های ما با تعطیلی مواجه شوند وسرمایه ها به هدر روند.
وضعیت کارگران نگران کننده است ,

به گزارش  عصر اترک، محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی،امنیتی استاندار خراسان شمالی در دیدار با هیئت اجرایی خانه کارگر استان به مشکلات و دغدغه های فراوان جامعه کارگری در سطح کشوراشاره کرد وگفت: با این وجود تلاش ها در راستای مرتفع کردن مشکلات قشر کارگر که مهمترین مولد در جامعه هستند، است.
وی افزود: دراین راستا قوانین، لوایح و مصوبه های متعددی مصوب می شود ولی ظاهرا تاکنون نتوانسته ایم نیازهای کارگران  را آنگونه که شایسته و شان این اقشار است فراهم کنیم.
ایرانی  همه نگرانی های جامعه کارگری را در آن دانست که بتوانند خیلی شفاف و روشن ازحق و حقوقات خود برخوردار شوند و امنیت شغلی پایدار داشته باشند.
وی با بیان اینکه مسئله حق و حقوق کارگران خیلی پیچیده نیست، گفت: کارگران انتظار دارند در قبال کار ،  دستمزد بگیرند و مورد حمایت قانون وخانواده شان نیز مورد حمایت تامین اجتماعی  قرار بگیرند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود:  حق و حقوق کارگران در کل دنیا مشخص شده است ولی متاسفانه درکشور ما یک عده ای یاد گرفتن چطور حق و حقوق دیگران را بخورند.
به گفته وی در دنیا کسی که چرخه اقتصاد، کشاورزی و توسعه را راه می اندازد از بیشترین  حق برخوردار است ولی در کشور ما از کمترین سهم برخوردار است که جای تاسف دارد.
ایرانی به طبقه گسترده کارگران و خانواده کارگران استان اشاره کرد و برتوجه بیشتر به نیازها و خواسته های جامعه کارگری به عنوان قشر تاثیرگذار تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه باید تلاش شود که یک نفر به عنوان نماینده بازنشستگان درکمیته اشتغال حضور داشته باشد، گفت: متاسفانه ضعف اداری ما این است که از تجربیات بازنشستگان هیچگونه بهره ای نمی بریم.
ایرانی وضعیت کارگران  در کشور را باتوجه به اعتراضات و معوقاتی که دارند بسیار نگران کننده دانست و گفت:متاسفانه  سوء مدیریت در سال های گذشته باعث شده کارخانه های ما با تعطیلی مواجه شوند وسرمایه های ما به هدر رود.

تجمیع بیمه ها دغدغه کارگران
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی نیز دراین جلسه به مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و موضوع تجمیع بیمه ها را از دغدغه های اصلی جامعه کارگری برشمرد وگفت: دراین خصوص بارها اعتراضات و مصاحبه های فراوانی انجام داده ایم.
فرهاد هدایتی راه حل رفع دغدغه های جامعه کارگری را هم اندیشی بخش خصوصی و دولت دانست .
هدایتی در رابطه مسائل مالی تشکل های کارگری، گفت: تشکل های کارگری از بحث مالی دولت و بودجه های اختصاصی دولت بی بهره هستند  برهمین اساس امسال انتظار داریم کمک و مساعدت ویژه شود تا بتوانیم خدماتی در خور جامعه هدف خود فراهم کنیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی در ادامه  ساختمان کنونی  خانه کارگر استان را در شان  قشرعظیم کارگران ندانست وگفت: طبق تصمیم هیات اجرایی و با پیگیری های فراوان ، پروانه ساخت زمینی به متراژ 800 متر زیربنا از سوی شهرداری  اخذ شد.
وی از 30 هزار عضو به همراه خانواده های کارگران درخانه کارگر خراسان شمالی خبرداد و گفت: تمامی خدمات و آموزش های که دراین نهادانجام می شود برای اعضای خانه کارگر به صورت رایگان است و اعضا می توانند ازامکانات رفاهی و تخفیفات ویژه برای خرید نیز بهره مند شوند.
وی متذکر شد: براین اساس انتظار داریم، استانداری از محل بودجه های ماده 180 یا دیگر ردیف هاییکه امکان کمک به تشکل ها وجود دارد، بخشی را به جامعه کارگری اختصاص دهند.

تولید شغل در کشور نباید به جامعه کارگری آسیب بزند
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان شمالی نیز دراین جلسه  پیش نویس لایحه اصلاح قانون کار، ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت و برخی مفاد قانون کاردر برنامه ششم را دغدغه بزرگ کارگران اعلام کرد.
محمد صباغیان این موارد را اتفاقات خوبی ندانست وگفت: از دیدگاه جامعه کارگری اتفافات خوبی برای جامعه کارگری رقم نمی خورد .
وی در رابطه با ادغام درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت نیز گفت: امیدواریم این اتفاق نیفتاد چراکه درمان تامین اجتماعی حق الناس است و  از دولت توقع داریم به حق الناس توجه کند.
وی موضوع دیگر را مخالفت جامعه کارگری با برخی مفاد قانون کار در برنامه ششم اعلام کرد وگفت: متاسفانه در تبصره 24 این مواردی را نشانه رفته که اصلا برای جامعه کارگری خوشایند نیست.
وی از جمله این موارد را پاداش بازنشستگی ، توسعه مناطق آزاد ، گسترش اشتغال به شکل استاد وشاگردی برشمرد.
صباغیان همچنین در رابطه  با موضوع تولید شغل نیزگفت: باتوجه به حجم بیکاری که درکشور وجود دارد دولت باید  به دنبال این باشد که مولد شغل باشد اما این مولد شغل نباید باعث شود جامعه کارگری آسیب ببیند و امینت شغلی گرفته و تمام اختیارات در اختیار کارفرماباشد.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک