شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس بین الملل | کد خبر: ۱۸۴۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ساعت ۰:۱۵
به پیشنهاد کانادا؛

قطعنامه ضد سوری در سازمان ملل تصویب شد/ ۴۹ کشور رای مثبت ندادند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با وجود ۱۳ رأی مخالف و ۳۶ رای ممتنع قطعنامه ضد سوری کانادا را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،  مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با ۱۲۲ رأی موافق در برابر ۱۳ رأی مخالف خواهان توقف فوری مخاصمه در سوریه و پایان دادن به محاصره در تمام مناطق از جمله در «حلب» شد.

این در حالی است که سی و شش کشور عضو مجمع عمومی به پیش نویس قطعنامه ای که از سوی دولت کانادا برای پایان دادن به مناقشه شش ساله در سوریه ارائه شده بود،‌ رأی ممتنع دادند. گفتنی است که قطعنامه های مجمع عمومی ماهیت غیر الزام آور دارند.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیش از مراسم رأی گیری برای قطعنامه مذکور، مدعی شد که «[با رأی به این قطعنامه] در برابر روسیه و [دولت] اسد می ایستیم و به آنها می گوییم که قتل عام و خونریزی را متوقف کنند!».

شایان ذکر است که روسیه از متحدان نزدیک دمشق بوده و به مدت بیش از یک سال از دولت سوریه حمایت نظامی کرده است.

«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنج شنبه در باب این قطعنامه به خبرنگاران گفت: « اینکه انتظار داشته باشیم قطعنامه مزبور تغییری اساسی در وضعیت سوریه بوجود آورد،‌ بسیار غیرواقع بینانه است».

این قطعنامه از دبیرکل سازمان ملل می خواهد که ظرف ۴۵ روز در خصوص اجرای این قطعنامه گزارش داده و در مورد «روشها و ابزار لازم برای حفاظت از غیرنظامیان» توصیه هایی ارائه نماید.

«مارک- آندره بلانچارد» نماینده کانادا در سازمان ملل اذعان کرد که قطعنامه پیشنهادی از سوی دولت متبوع وی راه حل بحران سوریه نخواهد بود، اما بیانیه ای مهم به شمار می رود.

در مقابل، «بشار الجعفری» نماینده دولت سوریه در سازمان ملل گفت که سوریه «به نمایندگی از تمام دنیا» در حال مبارزه علیه تروریسم است.

وی همچنین گفت که تحریمهای یکجانبه علیه سوریه «در وهله اول شهروندان این کشور را تحت فشار قرار می دهد و توان و قدرت دولت سوریه را برای پاسخگویی به نیازهای روزمره شهروندان خود با مانع مواجه می سازد؛ به ویژه آن دسته از شهروندانی که در نتیجه جنگی تروریستی که به کشور سوریه تحمیل شده است، زیان دیده اند».

نماینده روسیه نیز ضمن انتقاد از وضع تحریمهای یکجانبه علیه سوریه گفت:‌ «شما [غرب] به آهستگی در حال خفه کردن مردمی هستید که مدعی توجه و اهمیت دادن به آنها می شوید!».

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک