پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس بین الملل | کد خبر: ۱۸۴۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ساعت ۰:۱۱

تلاش کشورهای غربی برای منصرف کردن ترامپ از همکاری با روسیه برای شکست داعش

دیپلمات‌های کشورهای متحد آمریکا با مشاوران رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درباره سیاست آینده واشنگتن در قبال سوریه رایزنی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیپلمات‌های کشورهای متحد آمریکا با مشاوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب درباره سیاست آتی واشنگتن در قبال سوریه رایزنی کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، متحدان آمریکا از سیاست احتمالی ترامپ برای همکاری نزدیک‌تر با روسیه ابراز نگرانی کرده و مدعی شده‌اند پیگیری چنین سیاستی کمکی به حدف تهدیدهای تروریستی در سوریه نخواهد کرد.

این تلاش‌ها در شرایطی انجام شده‌اند که ارتش سوریه و گروه‌های هم‌پیمان این کشور پیشروی‌های عمده‌ای در شهر حلب داشته‌اند و توانسته‌اند مساحت زیادی از این شهر را از معارضان مسلح تحت حمایت کشورهای غربی بازپس بگیرند.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند آنها این پیام را به مشاوران ترامپ ابلاغ کرده‌اند که اتحاد آمریکا با روسیه و توسعاً بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای شکست داعش نتایج معکوس خواهد داشت.

دونالد ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری گفته که شکست داعش را اولویتی به مراتب بالاتر از اعمال فشار برای عزل بشار اسد از قدرت می‌داند. 

یک دیپلمات ارشد فرانسوی به رویترز گفت: «درباره سوریه دولت جدید می‌گوید شکست داعش اولویتش است، اما ما دیدگاهمان را توضیح داده‌ایم که بدون راه حل سیاسی در سوریه این تلاش‌ها ثمری نخواهند داشت، چون گروه جدیدی از افراد افراطی تشکیل خواهند شد.»

وی افزود: «چیزی که ما الان بر اساس مباحثاتمان با دولت ترامپ می‌شنویم این است که آنها در حال حاضر در حال تعدیل چشم‌انداز توافق آمریکا و روسیه برای مبارزه با داعش و آشتی‌جویی کامل با مسکو هستند.»

یک دیپلمات ارشد عرب با لحنی محتاطانه درباره سیاست ترامپ در خصوص سوریه اظهارنظر کرد. 

وی گفت: «واقعاً الان نمی‌توانیم آن را پیش‌بینی کنیم.»

دیپلمات دیگری از یک کشور دیگر که متحد آمریکا محسوب می‌شود نیز درباره انتقال قدرت در آمریکا اظهارنظر نکرد اما گفت که اتحاد با روسیه برای شکست داعش سیاستی نیست که بتوان آن را توصیه کرد. 

انتهای پیام/ * 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک