پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۱۸۰۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ساعت ۱۴:۵۲
در مراسمی با حضور خانواده شهید رکن‌آبادی

&#۱۷۱;سفیر منا&#۱۸۷; در دانشکده رسانه فارس رونمایی شد/ مهدی فرجی: جای &#۱۷۱;ظریف&#۱۸۷;، &#۱۷۱;متکی&#۱۸۷; و &#۱۷۱;جلیلی&#۱۸۷; در مستند خالی بود/ سیاف‌زاده: برای مصاحبه با آنها تلاش کردم اما نشد

مستند سفیر منا که به بخش‌های مهم و اثرگذار زندگی شهید رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان می‌پردازد، با حضور خانواده، دوستان و همرزمان آن شهید و اصحاب رسانه در دانشکده رسانه فارس رونمایی شد.

مستند سفیر منا که به بخش‌های مهم و اثرگذار زندگی شهید رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان می‌پردازد، با حضور خانواده، دوستان و همرزمان شهید، علاقه‌مندان به تماشای این مستند و اصحاب رسانه در دانشکده رسانه فارس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند سفیر منا که به کارگردانی حسین سیاف‌زاده فرزند سردار شهید احمد سیاف‌زاده و توسط خانه مستند سازان انقلاب اسلامی تهیه شده است، در دانشکده رسانه فارس، رونمایی، نقد وبررسی شد.

در این مراسم پس از اکران مستند،‌ مهدی فرجی، مدیر سابق شبکه یک سیما با بیان اینکه حامیان جبهه گفتمان انقلاب اسلامی نقش بسیار محدودی در جریان فرهنگی هنری کشور دارند، گفت: اقدام موسساتی مانند اوج و شبکه افق در حمایت از فیلم‌سازانی چون حسین سیاف‌زاده قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه حادثه منا بسیار جانسوز بود و روزهای سختی در آن روزها بر مردم ما گذشت و یکی از چهره‌های شاخصی که ما در این حادثه از دست دادیم شهید رکن‌آبادی بود، افزود: در فضای هنری کشور، اعم از سینما، کتاب و مطبوعات آنطور که شایسته بود به فاجعه منا پرداخته نشد.

فرجی با اشاره به اینکه سهم سینما، فیلم‌های داستانی و حتی کتاب در قبال این فاجعه ادا نشد، تصریح کرد: اگر کشورهای صاحب هنر و سینما در این حادثه آسیب دیده بودند قطعا خیلی بیشتر از این حدی که ما روی این موضوع کار کردیم به فاجعه منا می‌پرداختند.

مدیر سابق شبکه یک این اثر را مستندی کامل عنوان کرد و افزود: اینکه کارگردان با تعداد زیادی از کسانی که در ادوار مختلف با شهید رکن‌آبادی همکاری کرده‌اند مصاحبه کرده است از نقاط قوت این اثر است.

وی با بیان اینکه حضور افرادی چون سید عباس عراقچی در این مستند قابل ملاحظه است، تأکید کرد: حضور وزاری امور خارجه فعلی و پیشین کشور و حتی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت پیشین در این مستند می‌توانست بر این اثر غنای بیشتری ببخشد.

فرجی اتصال محتوایی بخش‌های مختلف و قطع نشدن ارتباط بیننده با اثر را از دیگر نقاط مثبت این مستند خواند و گفت: سفر به لبنان و مصاحبه با اکثر کسانی که با شهید در ارتباط بوده‌اند‌ نیز به روند مستند تنوع‌ بخشیده است.

وی افزود: البته تعداد زیاد کارشناس می‌توانست باعث خستگی مخاطب شود که خوشبختانه روند این اثر خسته کننده نیست.

به اعتقاد مهدی فرجی این اثر به تمام نقاط کلیدی زندگی شهید رکن‌آبادی از زمان دفاع مقدس تا فعالیت در وزارت امور خارجه و در نهایت حادثه منا به خوبی پرداخته است.

حسین سیاف‌زاده نیز با بیان اینکه توصیف ابعادی از 30 سال مجاهدت شهید رکن‌آبادی که کمتر به آن پرداخته شده است، از اهداف ساخت این مستند بود، گفت: بررسی ابعاد مختلف 2 ماه مفقودی پیکر شهید رکن‌آبادی و خارج کردن قلب و مغز شهید و در اختیار قرار ندادن فیلم دوربین‌هایی که حادثه منا را ثبت کرده بودند، از دیگر اهداف ساخت این اثر بود.

وی در ادامه با اشاره به کارشناسانی که در مستند حضور دارند، تصریح کرد: برای مصاحبه با علی اکبر ولایتی، محمد جواد ظریف، سعید جلیلی و منوچهر متکی تلاش زیادی انجام دادم اما متأسفانه شرایط مصاحبه با آنها فراهم نشد.

سیاف‌زاده در ادامه گفت: در مدت حضور در لبنان حتی برای مصاحبه با سید حسن نصرالله هم اقدام کردیم که شرایط امنیتی اجازه این کار را نداد البته دبیر کل حزب الله لبنان روی یک جلد قرآن جمله‌ای نوشتند و آن را تقدیم خانواده شهید کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید رکن‌آبادی دیپلمات بسیجی بود، تأکید کرد: شهید رکن‌آبادی به نحوی با روحیه بسیجی در قامت سفیر ایران در بیروت حاضر شده بود و  چنان ارتباطی با مردم برقرار کرده بود که بعد از حادثه منا لبنانی‌های زیادی عکس وی را به عنوان عکس آواتار خود انتخاب کرده بودند.

سیاف‌زاده با بیان اینکه شهید رکن‌آبادی کار بزرگی برای کشور انجام داد، افزود: مسئولان ما در هر منسبی که مشغول به فعالیت هستند باید با الگو گرفتن از روحیه بسیجی این شهید برای کشور قدم بردارند.

این کارگردان جوان کشورمان در پایان گفت: قصد دارم در سال آینده با محتوایی که در کشور لبنان جمع‌آوری کردم مستندی با زبان عربی برای این مردم لبنان تهیه کنم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک