شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۱۷۷۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ساعت ۴:۳۹
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خبر داد:

رشد ۲۵/۵ درصد ی اعتبارات استانی در سال ۹۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از افزایش 25.5 درصدی بودجه استان  در سال 96 خبر داد.

به گزارش عصر اترک، حسن نادری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ،اعتبارات مصوب هزینه ای استان در سال 95 را 133 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: در سال 96 نیز 167 میلیارد تومان در لایحه پیش بینی شده است که رشد 25.5 درصدی داشته است.

وی میانگین رشد اعتبارات هزینه ای  سایر استان ها را 17.4 درصد ذکر کرد وگفت: استان خراسان شمالی از لحاظ رشد اعتبارات دومین استان در کشور است که رشد بالایی داشته است.

وی به رشد 14.8 درصدی اعتبارات تملک دارایی استان اشاره کرد وگفت: این درحالی است که میانگین کشوری 13.12 درصد بوده است.

 

مقابل کشورهای ناقض برجام می ایستیم

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، برجام را یک قرارداد بین المللی بین کشور ایران و سازمان ملل(1+5) اعلام کرد وگفت: هرکشوری که دراین قرارداد تخطی کند با آن برخورد خواهیم کرد.

محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی به تاییدیه کنگره آمریکا بر تمدید تحریم ها علیه ایران طی یک هفته اخیر اشاره کرد وگفت: براساس گفته رئیس جمهور در برجام ما با یک کشور قراداد نبسته ایم بلکه با 1+5  به نمایندگی سازمان ملل قرارداد داشتیم.

وی با بیان این که برجام یک قرارداد بین المللی است،تاکید کرد: دراین خصوص هرکس بخواهد تخطی کند متناسب با آن برخورد خواهیم کرد.

صالحی تصریح کرد: سرمایه گذاری  که در استان و کشور صورت گرفته نشان دهنده این است که برجام تا به حال موفق بوده چراکه  تاکنون قدم های خوبی برداشته شده وبایستی بعداز این نیز تلاش بیشتری دراین زمینه انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد این تحریم ها وتو شود واگر هم وتو نشود امریکا خود را بین کشورهای دیگر رسواتر از قبل کرده است .

صالحی گفت: براین اساس انتظار داریم دستگاه ها در بخش پروژه های عمرانی ، فایناسور و جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذارخارجی و... اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد شکوفاهی و رونق منابع اقتصادی استان بیش از پیش باشیم.

استاندار خراسان شمالی  درادامه از افزایش جذب اعتبارات سال 96 برای استان نسبت به سایر استان های کشور خبرداد وگفت: انتظار از تمامی دستگاه های استان داریم که پیگیر افزایش اعتبارات بیشتر برای پروژه های استانی باشند.

وی افزود: دراین خصوص مدیران دستگاه ها به خصوص دستگاه های که اعتبارات ملی دارند برنامه ارائه دهند تا بتوانیم در سال 96 از اعتبارات ملی متمرکز نیز بهره لازم را ببریم.

وی ادامه داد: همچنین موافقت نامه ها در سطح استان بالای 65 درصد انجام شده و مقرر شده مابقی هم ظرف یک هفته آینده انجام شود.

صالحی بر جذب اعتبارات استانی از محل اسناد خزانه تاکید کرد وگفت: دستگاه های که پروژه های بزرگ دارند دریافتی را پیگیری کنند تا شاهد رقم های بالای برای استان باشیم.

 

افزایش 40 میلیارد تومانی اعتبارات راه آهن جوین- اسفراین- بجنورد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز به رشد خوب پروژه های استانی اشاره کرد وگفت: دربخشی از پروژه ها ملی نیز استان رشد خوبی داشته و باید در این خصوص پیگیر پروژه های باشیم که از رشد منفی  در پروژه های ملی برخوردار بوده اند.

 

قوامی به پروژه راه آهن جوین -اسفراین – بجنورد اشاره کرد وگفت: برا ی این راه آهن 17 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود که اکنون نزدیک 40 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است .

وی همچنینن اعتبار راه میامی- جاجرم- سنخواست – اسفراین را نیز  17 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: متاسفانه دراین خصوص به 10 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است که نیاز به تلاش بیشتر است.

قوامی  افزود:  با سرانجام رسیدن این راه فاصله شهرهای استان به استان تهران 120 کیلومتر و تا مشهد حداقل 80 کیلومتر کوتاه می شود .

 انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک