پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۱۷۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ساعت ۶:۳۵
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان:

خفقان، نتیجه آزاد اندیشی بدون آزادی بیان است/ برجام، مائده آسمانی نیست

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر این نکته که آزادی بیان در نهاد و وجود انقلاب اسلامی سال 57 تجلی یافت، تصریح کرد: اگر آزادی اندیشه بدون امکان آزادی بیان باشد، خفقان ایجاد می شود.
 خفقان، نتیجه آزاد اندیشی بدون آزادی بیان است/ برجام، مائده آسمانی نیست,

به گزارش عصر اترک، محمد صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، امروز در مراسم تاسیس دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد و در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: جامعه ای که نستوه، آزاده، برنا، تاثیر گذار و تاثیر پذیر باشد، آن جامعه پیوند ناگسستنی با آزادی اندیشه و آزادی بیان دارد.
خرازی گفت: در صورتیکه بخواهند جمود، تلخی، سختی و نامهری را در سطح جامعه بوجود آورند، دانشگاه ها که بخش نشاط بخش جامعه هستند از اندیشیدن فاصله می گیرند.
وی تصریح کرد: جامعه اندیشمند و نستوه با آزادی اندیشه و آزادی بیان، پیوند تنگاتنگی دارد البته منظور از آزادی ، آزادی است که دارای چهارچوب و مفاهیم ارزشی است.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته آزادی بیان در نهاد و وجود انقلاب اسلامی سال 57 تجلی یافت، تصریح کرد: اگر آزاد اندیشه بدون امکان آزادی بیان باشد، خفقان ایجاد می شود.
خرازی گفت: کسانی که بخواهند دانشگاه ها را خفه کنند، بی تردید از عقبه تفکر استعماری هستند.
وی افزود: هرگاه اراده هایی بخواهند آزادی بیان و آزادی اندیشه را از جامعه بگیرند، بدانید این جریان قصد دارد که جامعه را از هوشیاری و بیداری تهی کند.
وی دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی را به عنوان یکی از بازوهای مهم نهاد مدنی در جوامع بشری برشمرد و گفت: این نهاد مدنی است که باید تیزبین باشد تا بتواند به صورت قدرتمند، جلوی فساد در جامعه را بگیرد.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در بخشی دیگر از سخن خود، مهمترین دغدغه کنونی استاد و دانشجو را وجود امنیت دانست و عنوان کرد: نمی توان گفت آزادی اندیشه باشد اما حق بیان آن را ندارید.
وی تصریح کرد: همان طور که حوزه های علمیه کشور باید استغنا و استقلال خود را داشته باشند، دانشگاه ها نیز می بایست آزادی بیان را داشته باشند.
وی افزود: دانشگاه منهای آزادی بیان و عزت نفس، دانشگاه نیست.
وی خاطر نشان کرد: نباید گذاشت که دانشجوها و دانشگاه ها به قهر، تلخی و جدایی مبتلا شوند که اگر این اتفاق رخ دهد، آن روز، روز شکست آرمان های انقلاب اسلامی است.
خرازی همچنین با بیان اینکه وجود امنیت بین المللی و منطقه ای که ایران هم اکنون دارا است، حاصل این تفکر بزرگ است که مردم در این نظام مشروعیت دارند، اذعان کرد: در صورتیکه عده ای بخواهند مردم را از انقلاب جدا کنند این مردم، دیگر در روزهای سخت به وظیفه خود عمل نمی کنند.
وی افزود: کسانی که بخواهند نقش اسطوره ای را از مردم و جوانان بگیرند، خائن به ملت ایران هستند.
وی در بخش پرسش و پاسخ درباره موافقت سنای آمریکا با تمدید تحریم 10 ساله بر علیه ایران همچنین دست آورد برجام برای کشور که سوال شد، اظهار کرد: آمریکا طی سالیان گذشته سه نوع تحریم ( شامل اعمال تحریم در 12 اکتبر 1980 که هر ساله تمدید می شود، تحریم شرکت های مختلف اقتصادی ایران به نام داماتو همچنین تحریم های فصل هفت منشور ملل متحد ) را برای ایران اعمال کرد.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در برجام قرار شد که این تحریم ها علیه ایران دوباره تمدید نشوند و معلق شوند.
وی افزود: موضوع تحریم ها مباحث حقوقی و سیاسی دارند که انتظار است دولت و نمایندگان ایران به لحاظ حقوقی و سیاسی، حق ایران را با پیگیری هایشان دوباره اعاده کنند تا مسئله تحریم ها دوباره به حالت تعلیق بازگردانده شوند.
وی درباره برجام نیز اظهار کرد: کشور با اعمال تحریم ها قفل شد اما برجام نقطه عطفی برای کشور برای خروج از این وضعیت بود.
وی تصریح کرد: با این وجود، برجام، مائده آسمانی نیست، همه چیز نسبی است همانطور که عملکرد دولت ها قابل نقد و بررسی هستند، بگذارید برجام نیز مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
خرازی افزود: انتقاد لازمه پیشرفت کشور است.
انتهای پیام/
  
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک