شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۱۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ - ساعت ۲۰:۲۲
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

با توزیع کننده های مواد مخدر به شدت برخورد می شود

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در شیروان گفت : تقویت باورهای دینی در بحث پیشگیری از اعتیاد یکی از راهکارهای مهم به شمار می رود.
با توزیع کننده های مواد مخدر به شدت برخورد می شود,مواد مخدر، توزیع کننده ، برخورد، دین ، اعتیاد، اترک
به گزارش خبرنگار اترک از شیروان ، طاها طاهری پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی که در شهرستان شیروان برگزار شد اظهار داشت : استانداران و فرمانداران مسئولان اصلی مبارزه با مواد مخدر در استان و شهرستان هستند .
 
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان این مطلب که افراد دارای تحصیلات بالا بیشترین آمار معتادین کشور را تشکیل می دهد اذعان داشت : عدم آگاهی نسبت به مضرات مواد مخدر عامل اصلی گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد نمی باشد و عوامل مهم دیگری در این معظل اجتماعی نقش ایفا می کنند .
 
وی روحانیت و مراجع تقلید را نقطه اتکا مردم ایران ذکر کرد و اظهار داشت : با بهره گیری از این افراد و تقویت باورهای دینی  می توانیم مانع شیوع بیشتر اعتیاد در کشور شویم .
 
با اقدامات علمی از شیوع مواد مخدر  در کشور جلوگیری شود
 
طاهری با بیان این مطلب که هزینه پایان نامه های دانشگاهی در ارتباط با شیوع شناسی اعتیاد پرداخت خواهد شد گفت : با استفاده از قلم دانشجویان ، اساتید دانشگاه و کارهای علمی می توان با مواد مخدر در کشور مبارزه کرد .
 
وی بر دسترس بودن مراکز درمان اعتیاد تاکید کرد و افزود : فرد دارای اعتیاد بیمار است و باید در این مراکز درمان و به آن رسیدگی شود.
 
طاهری خواستار تبدیل مراکز بهداشت روستایی به مراکز درمان اعتیاد در سطح روستاها شد و گفت : در شیفت عصر این مراکز باید این فعالیت را پیگیری نمایند و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هزینه های لازم را جهت انجام این کار را تامین خواهد کرد.
 
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه مطبوعات و رسانه ها جهت پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد : صدا و سیمای استان خراسان شمالی با تولید مستند تلویزیونی پیام پیشگیری از اعتیاد به جهت ایجاد جامعه سالم را باید به خانواده ها انتقال دهد.
 
وی پنهان کاری در اعتیاد را عامل مهم گسترش این معظل اجتماعی ذکر کرد و خواستار تقویت و توسعه مراکز N.A در سطح استان و شهرستان شد.
 
با توزیع کننده های مواد مخدر به شدت برخورد خواهد شد
 
طاها طاهری بر برخورد قاطعانه دستگاه های انتظامی استان و شهرستان با توزیع کننده های مواد مخدر در سطح استان و شهرستان تاکید کرد و افزود : با مصادره نمودن مکان های توزیع و نگهداری مواد مخدر ارتباط بین قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر قطع خواهد شد.
 
وی با بیان این مطلب که در مدت زمان شش ماه دستگاه های انتظامی شهرستان شیروان  با بهره گیری از تمام ظرفیت های خود و حمایت پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور و استان  باید دسترسی به مواد مخدر در شیروان را دچار مشکل و سختی نماید .
 
طاهری اظهار کرد: به تمام دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی،‌ نظامی و قضایی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند هزینه پرداخت می‌شود.
وی همچنین از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای کارهای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در کشور طی امسال خبر داد و گفت: تمام امکانات مبارزه با مواد مخدر را این ستاد مهیا خواهد کرد.
 
تخصیص 600 میلیون ریال اعتبار برای دستگاه های فرهنگی و اجرایی شهرستان
 
طاهری افزود: برای شهرستان شیروان بیش از 600 میلیون ریال اعتبار برای دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و بسیج برای طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده مبارزه با مواد مخدر در شیروان اختصاص یافت.
 
وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر نظارت جدی بر طرح‌ها و پروژه‌ها خواهد داشت و هر کجا نیاز به اعتبار باشد، کمک خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد:‌ به دادیاران و قضات رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر در سطح شهرستان‌های استان خراسان شمالی توجه ویژه می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه پنج درصد اعتبارات مواد مخدر کشور در امر اشتغال و بیکاری به بهبود یافتگان مواد مخدر اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: بر همین اساس امسال در کشور 25 هزار نفر پیش‌بینی شده است.
 
طاهری همچنین در این نشست، در خصوص اعتبار تغییر بافت مناطق مختلف شیروان هم قول مساعد داد.
 
وی هدف طرح پایلوت مبارزه با مواد مخدر را درمان ، مقابله ، کاهش و آسیب پیشگیری ذکر کرد .
 
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پی پایلوت قرار گرفتن شیروان برای کشفیات مواد مخدر به این شهرستان سفر کرده است.
.
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک