جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۱۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ - ساعت ۱۳:۵۵

مرکز نگهداری کودکان امام رضا (ع) شیروان نیازمند توجه مسئولین + عکس

مرکز نگهداری کودکان امام رضا (ع) شیروان که تنها مرکز نگهداری فرزندان پسر زیر 15 سال بی سرپرست و بدسرپرست در شهرستان شیروان است نیازمند توجه جدی مسئولین می باشد.
مرکز نگهداری کودکان  امام رضا (ع) شیروان نیازمند توجه مسئولین  + عکس,
سالروز ولادت امام رضا (ع) بهانه ای شد که خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی شیروان ازمرکز نگهداری کودکان امام رضا (ع) این شهرستان بازدیدی داشته باشند و پای درد و دل مسئولین این مرکز بنشینند .
 
 
مرکز خیریه امام رضا (ع) در سال 1382 به همت جمعی از خیرین شهرستان راه اندازی شد که در طول فعالیت این مرکز در حدود 40 نفر از پسران بی سرپرست و بد سرپرست شهرستان از حمایت های بی دریغ وشبانه روزی پرسنل زحمت کش  و اعضای هیئت امنای این مرکز بهرمند شده اند.
 
از این مرکز تا کنون 8 نفر از افراد تحت پوشش توانسته اند با زحمات بی شائبه پرسنل خدوم مرکز به دانشگاه های سراسری  راه یابند.
 
 
 
پرسنل شاغل در مرکز شامل آشپز ، مددکار ، مربی خانم و دو مربی آقا می باشد که به صورت شبانه روزی و با حداقل امکانات و حقوق و مزایا مشغول به خدمت می باشند.
 
بخش عمده نیازهای های مرکز بیشتر به صورت غیر نقدی و توسط 4 خیر ثابت و خیرین متفرقه تامین شده و کمک های بهزیستی نیز در حد بسیار ناچیزی می باشد.
 
 
عمده ترین مشکل مرکز نگهداری کودکان امام رضا (ع) عدم وجود یک مکان ثابت بوده که نبود یک سرپناه ثابت مشکلات عدیده ای را برای افراد تحت پوشش و پرسنل ایجاد کرده است .
 
پیگیری های فراوان اعضای هیئت امنای مرکز جهت تامین زمین مناسب تا کنون به دلیل عدم همکاری مناسب اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان ، بهزیستی ، اعضای شورای شهر و نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی تا کنون بی نتیجه مانده است .
 
 
 
اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و کمک های مردمی جهت ساختمان سازی مرکز تخصیص و تامین اعتبار شده است و در صورتی که زمین مورد نیاز در اختیار اعضای هیئت امنا قرار نگیرد این مبلغ برگشت داده می شود.
 
نبود مرکز نگهداری کودکان بالای 15 سال در شهرستان باعث شده است تا این مرکز افراد بالای 15 سال را نیز به اجبار در شهرستان و به همراه کودکان زیر 15 سال و در یک مکان بسیار کوچک و با امکانات ضعیف نگهداری نماید که این امر نیز مشکلات زیادی را برای پرسنل و افراد تحت پوشش ایجاد نموده  است که این مشکل با تامین زمین و ساخت مکان مناسب حل خواهد شد .
 
 
در مرکز نگهداری کودکان امام رضا (ع) ، خدمات پزشکی به وسیله پزشکان خیر به صورت رایگان ارائه شده اما جهت ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان تاکنون هیچ یک از دندانپزشکان شهرستان و استان اعلام آمادگی ننموده اند .
 
 
مسئولین مرکز با اشاره به اینکه کمک های غیر نقدی نسبتاً خوبی توسط افراد خیر به مرکز ارائه می شود از افراد خیر  تقاضا نموده اند تا کمک های نقدی بیشتری ارائه شود .
 
 
با توجه به اینکه روزهای مبارک دهه کرامت را پشت سر گذاشتیم از مسئولین محترم انتظار می رود تا با کرامت بیشتری به مراکز خیریه توجه ویژه نمایند و افراد تحت پوشش در این مراکز را مانند فرزندان خود دانسته و در جهت حل مشکلات این عزیزان گام های اساسی و عملی و به دور از هرگونه شعار و تبلیغات را بردارند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
سپهر | 1392/06/27
17
26
موضوع جالبی بود.حیف عکس ها جالب کار نشدن
نام :
ایمیل
نظر
یوسف | 1392/06/27
18
33
کاش عکس ها بهتر بودن
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک