سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۱۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ - ساعت ۲۲:۲۷

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر کشور صحبت خواهد کرد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی به عنون موافق وزاری کشور و دادگستری در جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی رئیس جمهور صحب خواهد کرد .
 نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر کشور صحبت خواهد کرد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اترک، 148 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق و 20 نفر به عنوان مخالف در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس صحبت خواهند کرد  .

 

عبدالرضا عزیزی ، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و احمد جباری  نماینده مردم بستک،بندرلنگه و پارسیان به عنوان نمایندگان موافق جهت وزیر پیشنهادی کشور دکتر عبدالرضا رحمانی  فضلی نماینده مردم شیروان دوره چهارم مجلس شورای اسلامی ، قائم‌مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه‌ای در دوره ریاست علی لاریجانی در سازمان صدا و سیماو ریاست دیوان عدالت اداری  در مجلس شورای اسلامی صحبت خواهند کرد و مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و یونس اسدی نماینده مردم مشکین شهر به عنوان مخالف وزیر پینهادی کشور صحبت خواهند کرد .

 

رئیس جمهور در ارتباط با وزیر پیشنهادی کشور صبح امروز در جلسه علنی مجلس گفت: رحمانی فضلی فکر کنم زیاد به معرفی نیاز ندارد. آخرین مسئولیتش هم با خود شما در دیوان محاسبات بوده. آشنایی من با وی و رفاقتم با ایشان از دوره چهارم مجلس شورای اسلامی است که همواره نماینده ای معقول و صاحب نظر و با شخصیت بوده. همین بس که ایشان جزو جلسه عقلا بودند خلاصه. هر کس در آن زمان عضو جلسه عقلا بوده دلیلی بر میانه روی و اهل مشورت بودن و ... است. ایشان در صداوسیما و شورای عالی امنیت ملی تجربه ذی قیمتی دارد و در وزارت کشور هم تجربیات فراوانی دارد. تحصیلات وی دکترای تخصصی جغرافیا با گرایش برنامه ریزی است. فردی صاحب نظر و برنامه ریز است. علت دعوتم از وی، این بود که خواستم استانهای ما بیشتر از لحاظ توسعه‌ای و اقتصادی شاهد یک تحرک جدی باشند. البته در وزارت کشور مسئولیت های دیگر هم وجود دارد و جای تردید نیست. مسئولیت های سیاسی و امنیتی هست. اما آمدن دکتر رحمانی فضلی در این سمت به نظر من یک آرامشی را به کشور می دهد و اعلام میکند که فضایی میخواهیم در کشور حاکم کنیم که این فضا عمدتا فضای اقتصادی و فرهنگی خواهد بود. البته در کنارش فضای سیاسی و امنیتی هم جایی که لازم باشد خواهد بود.

                                                                                      

در ادامه دیدگاه برخی از شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باره شخصیت دکتر رحمانی فضلی گزینه روحانی برای وزارت کشور از نظرتان می‌گذرد:



* صادق زیباکلام: رحمانی فضلی بهترین انتخاب است

زیباکلام درباره رحمانی فضلی گفت: سمت قبلی وی در دیوان محاسبات بوده است ایشان ظرف چند سال که این سمت را داشته کارنامه قابل قبولی داشته و حاضر نشد که دیوان محاسبات را به یک جریان سیاسی آغشته کند. انتخاب رحمانی در این شرایط بهترین انتخاب بود.



* بروجردی: رحمانی فضلی رای قاطع نمایندگان را دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به سوابق علمی و فعالیت‌های گسترده وزیر پیشنهادی کشور، گفت: عبدالرضا رحمانی فضلی بی‌شک با سوابق اجرایی و نظارتی درخشانی که دارد با رأی قاطع نمایندگان پست وزارت کشور از آن خود خواهد کرد.

علا‌ءالدین بروجردی با بیان اینکه سابقه کار اجرایی و نظارتی رحمانی فضلی در سمت استانداری، قائم مقام و معاون فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی کشور توفیق وی برای کسب اعتماد از مجلس شورای اسلامی را افزایش می‌دهد، افزود: گزینه پیشنهادی دکتر روحانی برای تصدی بر وزارت کشور با در نظر گرفتن بسیاری از شاخص‌ها صورت گرفته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در صحنه عمل با توجه به اینکه گزینه پیشنهادی وزیر کشور توسط رئیس جمهور انتخاب شده و دارای سوابق تجربی و علمی خوبی است، تصریح کرد: با دیدگاه برنامه‌محوری که از وزیر پیشنهادی در خلال بحث‌های مطروح در روزهای اخیر دیده شده است وی بی‌شک در پست وزارت کشور موفق عمل خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سوابق علمی و فعالیت‌های گسترده وزیر پیشنهادی کشور، گفت: با سوابق درخشانی که رحمانی‌فضلی برای سکانداری وزارت کشور دارد بی شک با رأی قاطع نمایندگان پست وزارت کشور را از آن خود خواهد کرد.



* شجاعی کیاسری: تمامی معیارهای وزیر کشور در رحمانی فضلی جمع است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت کشور با دقت بالایی از سوی رئیس جمهور انتخاب شده است، گفت: برای اولین بار است که تمامی معیار‌هایی که وزیر کشور باید دارا باشد با انتخاب رحمانی فضلی لحاظ شده است.

سید‌رمضان شجاعی کیاسری ‌با اشاره به ویژگی‌ها و سوابق منحصر به فرد وزیر پیشنهادی کشور، گفت: عبدالرضا رحمانی ‌فضلی تمامی زوایای وزارت کشور را گذرانده و با تمامی مسئولیتی که به وی پیشنهاد شده آشنایی دارد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که تمامی وزرای قبلی در که در وزارت‌خانه کشور مشغول به کار بوده‌اند یکی از شرایط و معیار‌های این پست را دارا بوده اند، تصریح کرد: گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی بر وزارت کشور بهترین انتخاب بوده است.

وی ادامه داد: رحمانی فضلی با فعالیت در استانداری، وزارت کشور در پست معاونت، قائم مقام، معاون برنامه‌ریزی، معاون امور مجلس و استان‌ها، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات صدا و سیما تجربیات خوبی در زمینه اجرایی و نظارتی کسب کرده و بهترین انتخاب برای تصدی وزارت کشور است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت کشور با دقت بالایی از سوی رئیس جمهور انتخاب شده است، گفت: برای اولین بار است که تمامی معیار‌هایی که وزیر کشور باید دارا باشد با انتخاب رحمانی فضلی لحاظ شده است.


 

* نقوی: رحمانی فضلی با مشکلات مردم آشناست

عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور انتخابی درست و منطقی بوده است، گفت: سوابق درخشان در حوزه‌های اجرایی،‌ نظارتی و حضور بی‌بدیل در مجلس به عنوان نماینده وی را بهترین گزینه برای تصدی بر وزارت کشور قرار داده است.

سید حسین نقوی‌حسینی با بیان این مطلب که وزارت کشور مسائل سیاسی و امنیت داخلی را بر عهده دارد و سلسله مراتب مدیریتی استان‌ها اعم از فرماندارها، بخش‌دارها را بر عهده دارد، افزود: مسئولیت وزیر در وزارت خانه کشور بسیار سنگین و خطیر بوده که گزینه پیشنهادی رئیس جمهور منتخب با توانایی بالایی که دارد به خوبی از عهده آن بر می‌آید.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه نمایندگی رحمانی فضلی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم، تصریح کرد: ویژگی مثبتی که وزیر پیشنهادی کشور را از سایرین متمایز کرده این است که وی از جنس نمایندگان ملت بوده و به خوبی با مشکلات مردم آشنایی دارد.

وی ادامه داد: وزارت کشور نیازمند تعامل مستمر با نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه مختلف است که این امر نیز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی بر وزارت کشور محقق می شود.

عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور انتخابی درست و منطقی بوده است، گفت: سوابق درخشان در حوزه‌های اجرایی،‌ نظارتی و حضور بی‌بدیل در مجلس به عنوان نماینده وی را بهترین گزینه برای تصدی بر وزارت کشور قرار داده است.


 

* سبحانی نیا: دکتر روحانی شخصا از رحمانی فضلی دعوت به همکاری کرد

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه انتخاب رحمانی‌فضلی برای تصدی وزارت کشور از سوی دولت یازدهم، منطبق بر شعار اعتدال‌گرایی دکتر روحانی و بهترین گزینه برای هدایت این وزارتخانه است، تصریح کرد: جوسازی و فضا‌سازی ضد ایشان بد‌اخلاقی سیاسی و غیر‌منصفانه است.

حسین‌ سبحانی‌نیا با بیان اینکه عبد‌الرضا رحمانی‌فضلی موثر‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای وزارت کشور دولت یازدهم است که دکتر روحانی او را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد، گفت: رحمانی‌فضلی از مدیران کارآمد و موفق نظام است که کارنامه مدیریتی بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه حضور رحمانی‌فضلی در مجلس چهارم و موفقیت و تلاش وی در سمت نمایندگی ملت ایران، زمینه‌ساز تعامل منطقی او در مقام وزارت کشور با مجلس است و از آنجایی که وزارت کشور بیشترین ارتباط را با خانه ملت و نمایندگان دارد، معتقدم رحمانی‌فضلی بهترین گزینه برای تصدی وزارت کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دکتر رحمانی‌فضلی فردی منطقی و دارای سعه صدر است که شرایط کشور را به خوبی درک و با پایبندی به اصول انقلاب، ولایت، رهبری و آرمان‌های شهدا مسئولیت خود را در سمت‌‌های اجرایی مختلف ایفا می‌کند.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: رحمانی‌فضلی در دوره‌ای که ریاست دیوان محاسبات را بر عهده داشت یک رویکرد منطقی و موشکافانه را در این سازمان حساس در پیش گرفت به طوری که محاسبات کشور و تفریغ بودجه را به روز کرد و همچنین در گزارش‌هایی که به مجلس ارائه می‌کرد، دقت و صحت آمار‌ها را رعایت می‌کرد.

وی با اشاره به جوسازی‌هایی که ضد رحمانی‌فضلی از سوی برخی افراد، تشکل‌ها، رسانه‌ها در داخل و خارج مجلس مطرح می‌شود، گفت: این جو ساز‌ی‌ها و فضا‌سازی‌ها را غیر منصفانه و بداخلاقی سیاسی می‌دانم چون دکتر حسن روحانی شخصا از رحمانی‌فضلی دعوت به همکاری کرد و کسی معرف او نبود.

 

به گزارش پایگاه خبری اترک ، عبدالرضا رحمانی فضلی متولد ۱۳۳۸ در شیروان-  تاکنون، از مدیران اصول‌گرای باسابقه در ایران است که سابقه فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی متعددی را به همراه دارد.

 

گزارشات واصله از مجلس حاکی است که دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان تنها وزیر پیشنهادی کشور بعد از انقلاب خواهد بود که با رای بالا و قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه دولت یازدهم راه پیدا خواهد کرد .

 

انتهای پیام % پایگاه خبری تحلیلی شیروان

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک