جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۱۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۵/۱۵ - ساعت ۲۳:۳
دکتر پیرزاده :

وزاری پیشنهادی رئیس جمهور با شعار انتخاباتی وی انطباق دارد

کارشناس مسائل حقوقی با اشاره به شعار اعتدال دکتر حسن روحانی گفت : اسامی وزاری پیشنهادی که در روز تحلیف تقدیم مجلس شد با شعار انتخاباتی وی مبنی بر اعتدال و استفاده از تمام سلایق سیاسی در اداره امور اجرایی کشور انطباق دارد .
 وزاری پیشنهادی رئیس جمهور با شعار انتخاباتی وی انطباق دارد,تحلیف ، روحانی ، اسامی وزرا ، سیاسی ، شیروان ، پیرزاده

به گزارش خبرنگار اترک در شیروان دکتر محمد حسن پیرزاده ، استاد حقوق در دانشگاه های تهران ، عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان به کابینه دکتر حسن روحانی اشاره کرد و افزود : در کابینه معرفی شده به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رأی اعتماد از نمایندگان سلیقه های مختلفی نه  فراجناحی در آن لحاظ شده است که با شعار اعتدال رئیس جمهور هم خوانی دارد.

                                                                  

وی لازمه نظام مردم سالاری دینی را تعدد سلیقه ها عنوان نمود و اظهار داشت : به برکت انقلاب اسلامی ، ولایت فقیه و نظام جمهوی اسلامی افرادی با نظرات و جریانات سیاسی مختلف در جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت هستند که این بیانگر نظام مردم سالاری دینی است .

 

پیرزاده با بیان اینکه وحدت و هم دلی قوای سه گانه باعث تحقق شعار حماسه اقتصادی خواهد شد تصریح کرد : با اتحاد و هم دلی در بین قوای مجریه ، مقننه و قضائیه و پشتیبانی مردم  و در سایه ولایت فقیه شاهد رشد و توسعه ، بالندگی و اقتدار ملی در همه عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی و بین اللملی خواهیم بود .

 

وی اظهار امیدواری کرد که وزاری پیشنهادی دکتر حسن روحانی رأی اعتماد را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به اتحاد به وجود آمده بین این دو قوا را اخذ نمایند و در ادامه افزود : معرفی سریع وزرا از طرف رئیس جمهور در مجلس باعث سرعت عمل در تشکیل کابینه خواهد شد که همین موضوع نشان از تدبیر دکتر روحانی دارد .

 

این استاد حقوق دانشگاه های تهران فضای بعد از انتخابات را فضای آرامش ، وحدت و هم دلی ذکر کرد و گفت : در صورت استمرار داشتن این اتحاد آرمان های نظام جمهوری اسلامی هر چه بیشتر تحقق پیدا خواهد کرد که  مردم غیور ایران با حضور گسترده خود در پای صندوق های رأی در روز 24 خرداد  باعث تحقق شعار حماسه سیاسی شدند و حجت الاسلام حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب نمودند که وی نیز باید با همکاری مسئولین و مردم باعث تحقق شعار حماسه اقتصادی مورد انتظار مقام معظم رهبری شود .

 

وی با اشاره به اصل 57 قانون اساسی ولی فقیه را به عنوان ناظر بر قوای سه گانه معرفی نمود و افزود : قوای حاکم در نظام جمهوری  اسلامی ایران زیر نظر ولایت فقیه انجام وظیفه می کنند .

 

این قاضی دیوان عدالت اداری گفت : با توجه به معرفی اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی در روز تحلیف که در نوع خود بی سابقه بوده است و همچنین وفاق و هم دلی به وجود آمده بین دولت و مجلس شورای اسلامی که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک همه مسئولین به رئیس جمهور ایجاد شده است انتظار می رود در روند برسی رأی اعتماد به کابینه شاهد تعامل قابل توجه ای نسبت به سایر دولت های گذشته باشیم .

 

محمد حسن پیرزاده به وزیر کشور معرفی شده از سوی رئیس جمهور نیز اشاره نمود و اظهار کرد: وی نیروی توانمند و مورد قبول مجلس شورای اسلامی بوده که اکنون فضای خوبی هم برای کسب رأی از نمایندگان وجود دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه مخالفت جدی با گزینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت کشور دولت یازدهم وجود ندارد، تصریح کرد: امیدواریم این شخصیت با رای بالا این مسئولیت را عهده دار و منشاء خدمات در این سنگر باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اترک ؛ دکتر محمد حسن پیرزاده ، قاضی دیوان عدالت اداری ، که خود نیز از خطه شهرستان شیروان است، رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور را فرزند این خطه از کشور ایران اسلامی دانست  و وی را از نیروهای باسابقه و باتجربه ملی و از افتخارات این شهرستان عنوان کرد.

 

انتهای پیام % پایگاه خبری تحلیلی شیروان

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک