جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۱۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۲/۲۶ - ساعت ۱۲:۴۹
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

ایران در ‌تولید داروهای دامپزشکی به ‌مرز خودکفایی رسید‌

رئیس سازمان دامپزشکی کشورگفت : هم اکنون 95 درصد داروهای دامپزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و ایران در زمینه تولید داروهای دامپزشکی به مرحله خودکفایی رسیده است.
ایران در ‌تولید داروهای دامپزشکی به ‌مرز خودکفایی رسید‌ 	,داروهای دامپزشکی ، صادرات ، داروگیاهی ، خراسان شمالی

به گزارش اترک ، سید محسن دستور در نشست خبری با خبرنگاران افزود: افزایش  30 درصدی صادرات داروهای دامپزشکی و واکسن‌ها توسط تولیدکنندگان داخلی علیرغم وجود تحریم‌ها و مشکلات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه محقق شده است و در حال حاضر تولید داروهای دامی از لحاظ کمی و کیفی در کشور مطلوب است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 80 درصد واکسن مورد نیاز در بخش دام  و50 درصد در بخش طیور در داخل کشور تولید می شود ،خاطر نشان کرد : اگر برخی از اقلام واکسن که مصرف بالایی دارند در کشور تولید شود حجم تولیدات بسیار بیشتر می شود.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد : یکی از سیاست های سازمان تولید داروهای گیاهی است ودر سال جاری 7 قلم داروی گیاهی جدید در داخل کشور تولید شده است.

دستور کیفیت داروهای تولید شده در داخل را قابل رقابت با داروهای خارجی  خواند و اظهارداشت: این داروها پس از انجام آزمایشات لازم و تاییدیه‌ها، به مرحله تولید رسیده‌اند و از لحاظ کیفیت در جایگاه قابل قبول و خوبی قرار دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور هدفمند سازی واکسیناسیون ،ساماندهی آزمایشگاه ها ،نسخه نویسی ونظارت بر مصرف دارو و استفاده از دارو های گیاهی  را اولویت های این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک